• 1A na Białorusi

• 15.05.2016 22:43

• „Wyjazd 10 maja, szósta rano, kierunek Brześć….”, tę komendę z przyjemnością wykonała drużyna 1A gim, która pod opieką Pań: Ewy B. i Elżbiety K. oraz Pana Karola Gójskiego (pilota i tłumacza) przekroczyła wschodnią granicę państwa udając się na Białoruś. Zwiedziliśmy Twierdzę Brzeską, jeszcze w świątecznej oprawie, bowiem 9 maja obchodzono tam Dzień Zwycięstwa, stąd mieliśmy możliwość oglądania uroczystej zmiany warty (fot.) przy pomniku obrońców i wiecznie płonącym ogniu ku pamięci poległych w bitwie z Niemcami. Następnie pojechaliśmy do Kamieniuk, miejscowości położonej w obrębie Puszczy Białowieskiej. Zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze oraz bajkową Wioskę Dziadka Mroza, który obdarował nas słodkimi grzybkami i pamiątkowymi kartkami. Po powrocie do Brześcia odbyliśmy rejs statkiem po rzece Muchawiec. Na pokładzie statku dziewczyny tańczyły przy muzyce białoruskiej. Zwieńczeniem wycieczki był wieczorny spacer po stylowym deptaku oraz zakupy w centrum handlowym KORONA. Na szczęście przez cały dzień było słonecznie, większość czasu spędziliśmy w plenerze obcując z naturą. Na szczególną uwagę zasługują zaskrońce, węże objęte ochroną ścisłą, rzadko spotykane w Polsce, a tam zwyczajnie pełzające po alejach parku (fot.). Z humorem i zakupami ponownie przekroczyliśmy granicę, tym razem do Polski.

E.B.

• Wróć do listy artykułów