• Grupy starsze 5-6 latki

        • KWIECIEŃ II: „TAJEMNICE ŚWIATA”

          Cele ogólne:kształtowanie wartości jakim jest dążenie do wiedzy, poznanie największych dla ludzi wynalazków, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego.

           

          1. Posłuchajcie piosenki

          https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w

           

          2.Obejrzyjcie filmik o sposobie odmierzania czasu.

          https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI

          1. Piosenka o wynalazkach https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA

           

          4. Obejrzyj filmik „Światło dawniej i dziś”

          https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw

           

          5. Poznaj nową literkę:  W,w

          https://www.youtube.com/watch?v=_ooanYvSpW4

           

          Proszę wykonać ćwiczenia w kartach pracy 3, str. 25-29.

          .............................................................................................

          J. angielski 12.04.-16.04.2021

          https://padlet.com/misiolek_2021/Bookmarks

          ...............................................................................................

          KWIECIEŃ I: „TAJEMNICE ŚWIATA”

          Cele ogólne:kształtowanie wartości jakim jest dążenie do wiedzy, poznanie największych dla ludzi wynalazków, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego.

           

          1. Posłuchajcie piosenki

          https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w

           

          2.Obejrzyjcie filmik o sposobie odmierzania czasu.

          https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI

          1. Piosenka o wynalazkach

          2. https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA

           

          4. Obejrzyj filmik „Światło dawniej i dziś”

          https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw

           

          5. Poznaj nową literkę:  W,w

          https://www.youtube.com/watch?v=_ooanYvSpW4

           

          Proszę wykonać ćwiczenia w kartach pracy 3, str. 25-29.

          .....................................................................

          Poniżej zamieszczony jest link do zajęć z języka angielskiego:

          https://padlet.com/misiolek_2021/5pvawgqnmb7iy18z

           https://padlet.com/misiolek_2021/8v7sr9wxsozt07qx

          ..........................................................

          Wielkanoc

          Propozycje działań edukacyjnych dla dzieci 5-letnich.

          1. „Pisanki”  słuchanie wiersza Doroty Gellner.

          Patrzcie,

          ile na stole pisanek!

          Każda ma oczy

          malowane,

          naklejane.

          Każda ma uśmiech

          kolorowy

          i leży na stole grzecznie,

          żeby się nie potłuc

          przypadkiem

          w dzień świąteczny.

          Ale pamiętajcie!

          Pisanki

          nie są do jedzenia

          Z pisanek się wyklują

          świąteczne życzenia!

           

          2.Święta Wielkanocne – animacja

           

          https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

           

          3. Realizujemy zadania w kartach pracy - część 3 od strony 45 do strony 48.

           

          4. Kruche owieczki – rodzinne pieczenie ciasteczek.

           

          Przepis:

          Na około 20 ciastek potrzebujesz:

             200 g mąki pszennej lub jasnej orkiszowej

             100 g zimnego masła

          1  jajko

             70 g cukru pudru

          ✅    2-3 łyżki naturalnego kakao

           

          1. Mąkę, masło, jajko i cukier puder posiekaj nożem lub wyrób w malakserze na gładkie ciasto.

          2. Podziel ciasto na dwie równe części. Na blat wysyp 2-3 łyżki kakao i wyrób na nim jeden kawałek tak, aby całe ciasto było kakaowe (możesz to zrobić w malakserze).

          3. Obie kule ciasta zwiń w folię i włóż do lodówki na około 30 minut.

          4. Po tym czasie odrywaj kawałki ciasta i wytnij z nich taką samą ilość korpusów owieczki- przy użyciu foremki w kształcie kwiatka lub koła. (Jeśli ciasto jest dość twarde po wyjęciu z lodówki wyrób je w dłoniach przez chwilę i potem rozwałkuj).

          5. Z pozostałych części wytnij głowę (ja do jej wycięcia użyłam tylko do dekoracji ciast), ulep kulki jako nogi i przylep je do korpusu. Dwóch małych kulek zrób wałeczki i przyklej u góry głowy jako uszy. Z trzech małych kulek ciasta zrób czuprynę owieczki.

          6. Drewnianym patyczkiem odciśnij oczy i dziurki nosa.

          7. Piecz na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w 160 stopniach (góra-dół) przez około 10 minut.

          8. Pozostałe skrawki ciasta rozwałkuj i wytnij małe formy.

          5. Turlana pisanka – ćwiczenie grafomotoryczne.  Plik pdf. w załączniku.

          Turlana_pisanka.pdf

          ...................................................................................................

          9 lutego na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pizzy. Grupa 5-latków podczas tego niezwykłego dnia poznała krótki zarys historyczny powstania pizzy, uczestniczyli w zabawach i grach tematycznych. Przystrojeni w czapki kucharskie przygotowaliśmy papierowe pizze marzeń. Każde dziecko stworzyło swój placek z składników specjalnie dobranych do swoich upodobań.

          Uczniowie otrzymali zadanie domowe, które polegało na wspólnym przyrządzeniu pizzy razem z rodziną. Mamy nadzieję, że wypieki się udały.

          ......................................................................................................................................

          Tematyka tygodnia: Wakacje!!!!

          Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Na ten tydzień proponuję zabawy i zajęcia związane z letnim wypoczynkiem.

           

          1.Karty pracy:

          - http://scholaris.pl/resources/run/id/102258

          - https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/zestaw-1.pdf

          2.Powtórz litery:

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/80d151907ae55558ecbe836ad2f6d58f_/index.html

          3. Posłuchaj wierszyka: ,,Na wyspach Bergamutach”

          - https://www.youtube.com/watch?v=CME5oXZgeOA

          4. Obejrzyj animację ,,Bezpieczne wakacje”

          - http://scholaris.pl/resources/run/id/50226

          5. Wyonaj eksperyment:

          - http://scholaris.pl/zasob/50221?bid=0&iid=0&query=proste+doświadczenia+przyrodnicze&api=

          6. ,,Bezpieczny przejazd”- sprawdź swoją pamięć

          - https://www.youtube.com/watch?v=ibjxU5Tl6nU

          7. Rozwiąż quizy i zagadki:

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ff8c61632ab3794ecfb05e9eb5ca0152_/index.html

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/09f38ceac291b05f703c9a3e6b4a7af4_/index.html

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c93ad3a53c2a7759c6d91f380d21a151_/index.html

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4659c074862d5b97c56c8ab233128385_/index.html

          8.Obejrzyj animację:

          - https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/public

          9. Policz:

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1c986246029c5fe30a241f8eed5d3989_/index.html

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/33059c2888967b5d00df56c50d053601_/index.html

          - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d55b8e79dd438221be2de94944259c92_/index.html

          10, Śpiewaj razem z nami:

          - https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I

          - https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

          11. Zabawy dla rodziców i dzieci:

          - https://koduj.gov.pl/zabawy-dla-rodzicow-i-dzieci/

          - https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

          - https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

           

          Zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy. Odpoczywajcie w wakacje, spędzajcie aktywnie i radośnie czas. Do zobaczenia!!! Wiesia Sacharczuk

          ................................................................

          Zajecia_propozycje_lato.odt w poniższym linku znajdują się propozycje zabaw i zadań na bieżący tydzień.

          .................................................................

          Religia 

          Drodzy Rodzice prosze o zrealizowanie z dziećmi następujących tematów - nr 54, 55 oraz 56.

          ...................................................................

          Tematyka tygodnia: Zwierzęta małe i duże. Zwierzeta_male_i_duze.docx tutaj znajdują się propozycje zabaw i gier dla dzieci.

          ...................................................................

          J. angielski

          Zachęcam dzieci do wzięcia udziału w gotowej lekcji, w której tematem są środki transportu, link do lekcji wstawiam poniżej:  https://www.youtube.com/watch?v=wmPhkc4f5YM

          Gra na rozpoznanie słówek: układamy zdjęcia środków transportu np. z gazety, wymawiamy słówko, a dzieci muszą wskazać słówko najszybciej, jak to możliwe, aby uatrakcyjnić grę można użyć śmiesznego przedmiotu np. packi na owady lub rakiety do gry w badmintona.

          ...................................................................

          Drodzy Rodzice w załączniku przesyłam propozycje zabaw i gier na ten tydzień. Tematyka tygodnia: Dzien_Dziecka.odt

          ...................................................................

          Religia

          Proszę o zrealizowanie z dziećmi następujace tematy - nr 44, 52, 53 oraz 54.

          J. angielski

          Powtórzenie dla wszystkich grup:

          Poniżej wstawiam link do gotowej lekcji, w której dzieci powtórzą słownictwo związane z nazwami zwierząt domowych i nauczą się krótkiej piosenki .

          https://www.facebook.com/angielski.bez.spiny/videos/234444971196153/

          źródło: Angielski.bez.spiny – edublog

          Pomysły na grę związaną z nazwami zwierząt:

          - Zadajemy pytanie ‘What goes… (wydajemy dźwięk zwierzątka) np. What goes miau, miau?

          Licytujemy odpowiedź : It`s a cat itd.

          - Mr crocodile : wymieniamy nazwy zwierząt, które dzieci powtarzają (można pokazać obrazki, wtedy dzieci same nazywają zwierzęta), na słowo crocodile lub obrazek krokodyla, dzieci nie mogą nic powiedzieć i muszą usiąść.

          ................................................

          Święto Mamy i Taty

          Propozycje zabaw i zadań:

          1.Zabawy ruchowe:

           - zrywamy jabłka! – wyskok obunóż w górę.

          - dzieci przechodzą do leżenia na plecach i na hasło N.: Jabłka turlają się po trawie w lewo! –

          turlają się w wyznaczoną stronę.

          - dzieci maszerują w dowolnych kierunkach. Na hasło .: Jabłka spadają! – zatrzymują się i przechodzą do przysiadu. Obejmują rękami kolana, opuszczają swobodnie głowy.

          2. Osłuchanie z wierszem : Wesoły tata Piotr Pollak

          Mój tata jest niepoważny,

          ciągle się ze mnie śmieje.

          Kiedy ja mówię:

          – Wciąż rosnę!

          On mówi:

          – Skąd, ty malejesz!

          Nie lubisz kaszy na mleku,

          zostawiasz ser i warzywa,

          więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

          tylko wciąż ciebie ubywa!

          Staniesz się taki malutki,

          że w krasnoludka się zmienisz,

          będziesz się kąpać w akwarium

          i drzemać w mojej kieszeni.

          Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

          tylko z chomikiem lub z myszką.

          Ja na to:

          – Dobrze, tato,

          jutro na obiad zjem wszystko.

          Ale ty razem ze mną

          chrup marchew i sałatę,

          bo jak się zmienię w zająca,

          chcę mieć zająca – tatę.

          Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

          3. Drzewo genealogiczne

          https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf

          http://nowowydane.pl/cen/1826-drzewo-genealogiczne-szablon-dla-dzieci-do-wydruku-1

          4. Imieniny mamy- film

          https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

          5. Ćwicz swoją pamięć

          https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d230ed3b718826eae1cfdc163e98d323_/lesson/lesson/index.html

          https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8a961af2569c798f4053d2eeb1e1fe48_/lesson/lesson/index.html

          http://nowowydane.pl/cen/1855-labirynt-dla-dzieci-do-wydruku-rybka

          6. Poczytaj mi mamo

          http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf

          7.Tulipan na Dzień Mamy

          https://www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s

          8. Rozwiąż zadanie

          https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/276efe36d4ddfb13488c1c96f9f42c44_/index.html

          9.Posłuchaj zaśpiewaj

          https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

          10. Obejrzyj i opowiedz

          https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

          Pozdrawiam Was cieplutko i zachęcam do wspólnej zabawy!

          ................................................                                

          Wrażenia i uczucia

          Zagadnienia: Emocje-co to takiego?, utrwalenie nazw emocji, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie umiejętności  plastycznych

          Zabawy i zadania:

          Wiersz : „ Zły humorek ”-Dorota Gellner

          https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE&feature=share&fbclid=IwAR3gNyWU7ObAFuAVkMFWx3VUE_TBqB1Ow8hHlG5hU2Ok-uuqqWzzVE8McNQ



          Jestem dzisiaj zła jak osa!
          Złość mam w oczach i we włosach!
          Złość  wyłazi  mi  uszami
          I rozmawiać nie chcę z wami!

          A dlaczego?
          Nie wiem sama
          Nie wie tata, nie wie mama…

          Tupię nogą, drzwiami trzaskam
          I pod włos kocura głaskam.

          Jak tupnęłam lewą nogą,
          Nadepnęłam psu na ogon.
          Nawet go nie przeprosiłam
          Taka zła okropnie byłam.

          Mysz wyjrzała z mysiej nory:
          Co to znowu za humory?
          Zawołałam: - Moja sprawa!
          Jesteś chyba zbyt ciekawa.
          Potrąciłam stół i krzesło,
          co mam zrobić, by mi przeszło?!

          Wyszłam z domu na podwórze,
          Wpakowałam się w kałużę.
          Widać, że mi złość nie służy,
          Skoro wpadłam do kałuży.
          Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
          Wcale nie jest mi wesoło…

          Nagle co to?
          Ktoś przystaje
          Patrzcie! Rękę mi podaje!
          To ktoś mały, tam ktoś duży -
          Wyciągają mnie z kałuży.
          Przyszedł pies i siadł koło mnie
          Kocur się przytulił do mnie,
          Mysz podała mi chusteczkę:
          Pobrudziłaś się troszeczkę!
          Widzę, że się pobrudziłam,
          Ale za to złość zgubiłam
          Pewnie w błocie gdzieś została.
          Nie będę jej szukała!

          2.Emocje-co to takiego?

          https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1RIiQ6YB-dU6eauWHDrlC62B1-NOCSAwB5Vs83cQJjLAcZuEQaHq8IpKc

          3.Skąd się biorą łzy?

          https://www.youtube.com/watch?v=kQ8P97sXjy0&feature=share&fbclid=IwAR2OpG4BtxIVrqOUMb9w3koSAtz0sY2s1nR_Ksh4_tczvx8M0l5ABGEx7sw

          4.Co to są pieniądze?

          https://www.youtube.com/watch?v=dnpa8mNtGi4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0i8mhl9FicfEikKeNh4lT507VIC57k8p6lzgVoyj_gB2obQM6GittXWXQ

           ........................................................

          J. angielski

          CELEBRATIONS: MOTHER`S DAY

          W nawiązaniu do tematu dzieci wysłuchują bajki o świętowaniu Dnia Matki, która znajduje się pod następującym linkiem. https://www.youtube.com/watch?v=6jlT0udhywg

          Przed słuchaniem warto wskazać dzieciom, czego dotyczy bajka oraz, aby starały się odpowiedzieć na pytanie, co mama dostała w prezencie od dziecka.

          Następnie, jako zadanie dzieci mogą wykonać kartę pracy, w której zadaniem jest zapisanie nazwy święta w j. angielskim po śladzie, oraz wykonanie plastycznej części karty.

          ............................................................

          J. angielski

          5-6 LATKI DAILY ROUTINE

          https://www.youtube.com/watch?v=eUXkj6j6Ezw

          Wprowadzenie słownictwa związanego z codziennymi czynnościami z pomocą piosenki znajdującej się pod linkiem – dzieci słuchają piosenki, naśladują czynności w trakcie piosenki, w ostatnim etapie powtarzają słowa piosenki.

          Po wysłuchaniu i powtórzeniu piosenki dzieci mogą wykonać dołączoną kartę pracy – kolorują i starają się nazwać każdą z czynności.

          .........................................................

          Witam Was wszystkich bardo ciepło!

           

          Nie od dziś wiadomo, że dzieci bardzo lubią muzykę i zabawy z nią związane – śpiewanie, taniec i grę na instrumentach. Zachęcam, aby dzieci słuchały różnych gatunków muzyki, co jest niezwykle ważne dla ich rozwoju muzycznego. Proponuję w tym tygodniu zabawy muzyczno- taneczne z rodzicami oraz stworzenie domowej orkiestry z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanych instrumentów.

          Propozycje zabaw:

          1.„Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Zadaniem dzieci jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu, który wydaje interesujący dźwięk.

          „Skąd dochodzi dźwięk?” – wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dziecko siedzi

          z zamkniętymi oczami. Rodzic za pomocą jakiegoś przedmiotu bądź instrumentu wydaje dźwięk. Dziecko wskazuje ręką kierunek.

           „Ile razy zagram?” – rodzic wydaje dźwięk ( klaśnięcie). Dziecko siedzi tyłem i układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków.

          2. „Taneczne rytmy disco” – zadaniem dziecka jest wymyślenie układu tanecznego do piosenki disco. Dziecko wymyśla ruchy. Rodzice je naśladują.

          Jestem muzykantem”- zabawa ze śpiewem  https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

          Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

          My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

          Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

          A na czym?

          A na flecie, fiju fiju…

          A na flecie, fiju fiju…

          A na flecie, fiju fiju…

          A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie)

          Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

          My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

          Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

          A na czym?

          A na bębnie bumtarara, bumtarara…

          A na bębnie bumtarara, bumtarara…

          A na bębnie bumtarara, bumtarara…

          A na bębnie bęc. (naśladują grę na bębnie)

          Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

          My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

          Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

          A na czym?

          A na trąbce trutututu, trutututu…

          A na trąbce trutututu, trutututu…

          A na trąbce trutututu, trutututu…

          A na trąbce bęc. (naśladują grę na trąbce)

          Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)

          My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)

          Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)

          A na czym?

          A na skrzypcach…

          (I tak dalej wg pomysłu dzieci).

          3. Namalujmy muzykę!” – malowanie na dużym arkuszu ( co najmniej A3) do muzyki (muzyka z gatunku heavy metal). Dziecko swobodnie maluje farbami.  Następnie to samo zadanie z muzyką relaksacyjną. Prace należy położyć blisko siebie. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?

          4. ,, Muzykanci z Bremy”-https://www.youtube.com/watch?v=cVVhiLIZBjw

          5. Dźwięki i  odgłosy- instrumenty muzyczne. https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4J

          .....................................................................

          Religia

          Proszę o zrealizowanie tematu nr 54, natomiast temat nr 52 jest do zrealizowania w dniach 6-7.05. 20204.

          ..................................................................

          Tajemnice książek.

          Zagadnienia: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie poszanowania dla książek , rozwijanie umiejętności  plastycznych i muzycznych, doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego.

          Zabawy i zadania:

          1. Piosenka:    „Lubimy bajki” https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0F6mIGdgl11iPoEU5P5Wi9SOvO3AcsqWp64FnPMKXhhh1-oBXxjrgosEE

          2.  Jak powstaje książka?  Do czego nam książki? -formułowanie przez dzieci hipotez na podstawie własnych doświadczeń i filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI&feature=share&fbclid=IwAR3fjGl43sytJhLrzThoLlI50bcOKAh-24Ve-G2MuPmD44pfErGOmPm_Egw

          3. Moja książka- rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz sprawności manualnych.

          http://www.naszekluski.pl/2016/04/zrob-sobie-ksiazke-25-pomyslow-na-wlasna-ksiazke-dla-dzieci/?fbclid=IwAR02mbN_f5hf3XvwcGjcDcKB5VqQC0i-XfWZYL-3KP7SWZgJ53GPs

          4. Wizyta w bibliotece - https://www.youtube.com/watch?v=gDF1UPSlKs0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Bn41Xeiao0WajIAqxyxP_lRZ5n8w71DXiqU2pmkfqS7mJe2MCnkdDJh4

          5.Zabawy językowe i matematyczne: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/na-jaka-literke

          https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/dobierz-kolory

          https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

          6. Pokoloruj obrazki: Biblioteka_kolorowanki.docx

          ....................................................................

          J. angielski

          W trakcie piosenki  dzieci pokazują różne emocje: happy-szcześliwy, sad-smutny, angry-zły, hungry-głodny, sleepy-śpiący

          Przy kolejnym słuchaniu dzieci pokazują, co robią, gdy mają dany nastrój, np. happy-śmieją się, sad-płaczą, angry-tupią stopami, hungry-jedzą przekąski/burczy im w brzuchu, sleepy-kładą się spać

          Przy kolejnym odtwarzaniu  piosenki dzieci mogą zacząć śpiewać

          Każda grupa ma przydzieloną kartę pracy: 5-6 latki piszą po śladzie, a następnie łączą słowa z buźkami, które je przedstawiają , znaczenie słów kolejno: smutny, przestraszony, szczęśliwy,  zaskoczony, zły

          ...........................................................

          Religia

          Drodzy Rodzice proszę o zrealzowanie tematu nr 42 i 43.

          ......................................................

          Tematyka tygodnia: ,,Polska to mój dom”

          Celem pracy jest kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, utrwalenie polskich symboli narodowych, zapoznanie z monetami i banknotami.

           

          Propozycje zabaw:

          - „Symbole narodowe” – wyjaśnienie dzieciom pojęć: symbole narodowe, godło, flaga, hymn. Wiersz Katechizm polskiego dziecka Władysława Bełzy – rozmowa na temat wiersza i pamięciowe opanowanie tekstu.

           – Kto ty jesteś? – Polak mały. – Jaki znak twój? – Orzeł biały. – Gdzie ty mieszkasz? – Między swemi. – W jakim kraju? – W polskiej ziemi. – Czym ta ziemia? – Mą ojczyzną. – Czym zdobyta? – Krwią i blizną. – Czy ją kochasz? – Kocham szczerze. – A w co wierzysz? – W Polskę wierzę. – Czym ty dla niej? – Wdzięczne dziecię. Coś jej winien? – Oddać życie.

          https://www.youtube.com/watch?v=pqEFs5cKg2Y

          - Pieniądze” – giełda pomysłów. „Orzeł i reszka” – oglądanie monet, omówienie ich wyglądu, porównywanie, przeliczanie, dodawanie, odejmowanie. Określenie moneta, banknot.

          -„Ukryty wyraz” – doskonalenie spostrzegawczości. Na dywanie rozkładamy wyraz Polska porozcinany na literki. Dziecko układa wyraz z rozsypanki wyrazowej wg wzoru.

          - Legenda Wars i Sawa

          https://abc.tvp.pl/21710672/legenda-o-warsie-i-sawie

          - wspólny śpiew hymnu narodowego i  piosenki Płynie Wisła.

          - zabawy ruchowe

           https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

          Propozycje zadań:

          - karty pracy

          https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/

           

          Pozdrawiam wszystkich mocno i życzę miłej zabaw:-)

          ........................................................................

          FRUITS AND VEGETABLES 5-6 LATKI

          https://www.youtube.com/watch?v=gN3pn_alymA 

          Z użyciem tej piosenki dzieci mogą przypomnieć sobie część słownictwa ( należy wysłuchać, powtórzyć, śpiewać z wykorzystaniem ruchu) – celem słuchania może być: wymienienie owoców, jakie pojawiły się w piosence, narysowanie ich, spytanie o kolor tych owoców.

          https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho 

          Z wykorzystaniem piosenki dzieci przypominają sobie liczebniki 1-7 – celem słuchania może być policzenie ile ziemniaków pojawiło się w piosence/narysowanie tylu ziemniaków ile pojawiło się w piosence.

          Dodatkowo do wykorzystania karty pracy : 1. Karta-łączenie połówek owoców, nazwanie owoców w zadaniu, pokolorowanie i nazwanie kolorów, których dziecko użyło. Karta pracy 2 – policzenie poszczególnych warzyw, które znajdują się w zadaniu oraz pokolorowanie ich.

          ........................................................

          Witajcie moi Drodzy!

          W tym tygodniu 22 kwietnia w środę obchodzimy Święto  Ziemi.

          Przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji związanych z tym świętem:

          1. Piosenki:

                    Przyjaciel Ziemi

          „Zostań przyjacielem Ziemi”

          (  autor nieznany)

           Dbajmy o morza, łąki, lasy,

          Bo tylko jedną mamy Ziemię.

          Chrońmy przyrodę, czystą wodę,

          Rośliny, ptaki, siebie.

          Ref.: Zostań Ziemi przyjacielem! Zostań Ziemi przyjacielem! Ziemię z nami chroń! (bis)

          https://www.youtube.com/watch?v=gRvmdrl7v7A

               ZIEMIA WYSPA ZIELONA

          Nie warto mieszkać na Marsie, 
          nie warto mieszkać na Venus. 
          Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
          powtarzam to każdemu . 

          Ref.
          Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
          wśród innych dalekich planet. 
          To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
          więc musi być bardzo zadbany. 

          Chcę poznać życie delfinów 
          i wiedzieć co piszczy w trawie.
          Zachwycać się lotem motyla 
          i z kotem móc się bawić. 

          Ref.
          Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
          wśród innych dalekich planet. 
          To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
          więc musi być bardzo zadbany. 

          Posadźmy kwiatów tysiące. 
          Posadźmy krzewy i drzewa, 
          niech z nieba uśmiecha się słońce, 
          pozwólmy ptakom śpiewać. 

          Ref.
          Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
          wśród innych dalekich planet. 
          To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
          więc musi być bardzo zadbany.

          https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

           

          2. Filmik pt.  Ekologiczny dom - bajka edukacyjna

          https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

           

          3.Policz, oblicz, porównaj.

          http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4/0/0

          https://pl.khanacademy.org/math/early-math/cc-early-math-counting-topic/cc-early-math-counting/e/counting-out-1-20-objects?modal=1

          ............................................................................................

          Tematyka pracy w kolejnym tygodniu kwietnia to:,, Praca rolnika”. Celem jest zapoznanie dzieci ze specyfiką pracy rolnika, szukanie różnic i podobieństw wieś- miasto na podstawie zdjęć, doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych, doskonalenie sprawności manualnych.

          Proponowane zajęcia:

          1. Prezentacja edukacyjna ,,Od ziarenka do bochenka”- lekcja dla przedszkolaków.

          https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

          2. Lepienie pieczywa z wykorzystaniem plasteliny lub masy solnej. Przepis na masę solną:

          - szklanka mąki

          -szklanka soli

          - ½ szklanki mąki ziemniaczanej

          - letnia woda.

          Suche składniki mieszamy i dolewamy wodę, zagniatamy do momentu uzyskania konsystencji ciasta na pierogi. Suszymy. Po wysuszeniu można pomalować farbami plakatowymi.

           3. Piosenka ,,Rolnik sam w dolinie”

          https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

           4. Załączniki:

          - arkusz ćwiczeń grafomotorycznych,

          - miasto- wieś (ilustracje do porównywania) Ilustracja_i_karta_pracy.pdf

          Zapraszamy również do oglądania programu "Wesoła Nauka" od poniedziałku do piątku o godz. 11:05 w TVP2!

          ................................................................................................

          Religia

          Drodzy rodzice proszę o przerobienie z dziećmi temat nr 38 i 39.

          ................................................................................................

          Język angielski

          Lekcja online znajdująca się pod następującym linkiem:
          W trakcie lekcji dzieci będą potrzebowały: kartkę papieru, kredki, kostkę do gry

          ................................................................................................

          Poniżej znajduje się scenariusz zajęć z edukacji matemtycznej z potrzebnymi materiałami do wykonania zadań. Miłej zabawy.

          03_z_matematyka_za_pan_brat.pdf

          z-matematyka-za-pan-brat-scenariusz-konkursu-dla-5-6-l.pdf

          Zadania_z_misiem_8-.pdf

      • Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zabaw i zadań dla dzieci o tematyce wielkanocnej.

        Zabawy-ruchowe.docx

        Wielkanoc_-_tematyka_tygodnia.docx