Grupy starsze 5-6 latki
KWIECIEŃ II: „TAJEMNICE ŚWIATA”
Cele ogólne:kształtowanie wartości jakim jest dążenie do wiedzy, poznanie największych dla ludzi wynalazków, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego.
1. Posłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w
2.Obejrzyjcie filmik o sposobie odmierzania czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI
- Piosenka o wynalazkach https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA
4. Obejrzyj filmik „Światło dawniej i dziś”
https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw
5. Poznaj nową literkę: W,w
https://www.youtube.com/watch?v=_ooanYvSpW4
Proszę wykonać ćwiczenia w kartach pracy 3, str. 25-29.
.............................................................................................
J. angielski 12.04.-16.04.2021
https://padlet.com/misiolek_2021/Bookmarks
...............................................................................................
KWIECIEŃ I: „TAJEMNICE ŚWIATA”
Cele ogólne:kształtowanie wartości jakim jest dążenie do wiedzy, poznanie największych dla ludzi wynalazków, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego.
1. Posłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w
2.Obejrzyjcie filmik o sposobie odmierzania czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI
-
Piosenka o wynalazkach
- https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA
4. Obejrzyj filmik „Światło dawniej i dziś”
https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw
5. Poznaj nową literkę: W,w
https://www.youtube.com/watch?v=_ooanYvSpW4
Proszę wykonać ćwiczenia w kartach pracy 3, str. 25-29.
.....................................................................
Poniżej zamieszczony jest link do zajęć z języka angielskiego:
https://padlet.com/misiolek_2021/5pvawgqnmb7iy18z
https://padlet.com/misiolek_2021/8v7sr9wxsozt07qx
..........................................................
Wielkanoc
Propozycje działań edukacyjnych dla dzieci 5-letnich.
1. „Pisanki” słuchanie wiersza Doroty Gellner.
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
2.Święta Wielkanocne – animacja
https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
3. Realizujemy zadania w kartach pracy - część 3 od strony 45 do strony 48.
4. Kruche owieczki – rodzinne pieczenie ciasteczek.
Przepis:
Na około 20 ciastek potrzebujesz:
✅ 200 g mąki pszennej lub jasnej orkiszowej
✅ 100 g zimnego masła
✅ 1 jajko
✅ 70 g cukru pudru
✅ 2-3 łyżki naturalnego kakao
1. Mąkę, masło, jajko i cukier puder posiekaj nożem lub wyrób w malakserze na gładkie ciasto.
2. Podziel ciasto na dwie równe części. Na blat wysyp 2-3 łyżki kakao i wyrób na nim jeden kawałek tak, aby całe ciasto było kakaowe (możesz to zrobić w malakserze).
3. Obie kule ciasta zwiń w folię i włóż do lodówki na około 30 minut.
4. Po tym czasie odrywaj kawałki ciasta i wytnij z nich taką samą ilość korpusów owieczki- przy użyciu foremki w kształcie kwiatka lub koła. (Jeśli ciasto jest dość twarde po wyjęciu z lodówki wyrób je w dłoniach przez chwilę i potem rozwałkuj).
5. Z pozostałych części wytnij głowę (ja do jej wycięcia użyłam tylko do dekoracji ciast), ulep kulki jako nogi i przylep je do korpusu. Dwóch małych kulek zrób wałeczki i przyklej u góry głowy jako uszy. Z trzech małych kulek ciasta zrób czuprynę owieczki.
6. Drewnianym patyczkiem odciśnij oczy i dziurki nosa.
7. Piecz na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w 160 stopniach (góra-dół) przez około 10 minut.
8. Pozostałe skrawki ciasta rozwałkuj i wytnij małe formy.
5. Turlana pisanka – ćwiczenie grafomotoryczne. Plik pdf. w załączniku.
...................................................................................................
9 lutego na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pizzy. Grupa 5-latków podczas tego niezwykłego dnia poznała krótki zarys historyczny powstania pizzy, uczestniczyli w zabawach i grach tematycznych. Przystrojeni w czapki kucharskie przygotowaliśmy papierowe pizze marzeń. Każde dziecko stworzyło swój placek z składników specjalnie dobranych do swoich upodobań.
Uczniowie otrzymali zadanie domowe, które polegało na wspólnym przyrządzeniu pizzy razem z rodziną. Mamy nadzieję, że wypieki się udały.
......................................................................................................................................
Tematyka tygodnia: Wakacje!!!!
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Na ten tydzień proponuję zabawy i zajęcia związane z letnim wypoczynkiem.
1.Karty pracy:
- http://scholaris.pl/resources/run/id/102258
- https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/zestaw-1.pdf
2.Powtórz litery:
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/80d151907ae55558ecbe836ad2f6d58f_/index.html
3. Posłuchaj wierszyka: ,,Na wyspach Bergamutach”
- https://www.youtube.com/watch?v=CME5oXZgeOA
4. Obejrzyj animację ,,Bezpieczne wakacje”
- http://scholaris.pl/resources/run/id/50226
5. Wyonaj eksperyment:
- http://scholaris.pl/zasob/50221?bid=0&iid=0&query=proste+doświadczenia+przyrodnicze&api=
6. ,,Bezpieczny przejazd”- sprawdź swoją pamięć
- https://www.youtube.com/watch?v=ibjxU5Tl6nU
7. Rozwiąż quizy i zagadki:
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ff8c61632ab3794ecfb05e9eb5ca0152_/index.html
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/09f38ceac291b05f703c9a3e6b4a7af4_/index.html
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c93ad3a53c2a7759c6d91f380d21a151_/index.html
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4659c074862d5b97c56c8ab233128385_/index.html
8.Obejrzyj animację:
- https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/public
9. Policz:
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1c986246029c5fe30a241f8eed5d3989_/index.html
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/33059c2888967b5d00df56c50d053601_/index.html
- https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d55b8e79dd438221be2de94944259c92_/index.html
10, Śpiewaj razem z nami:
- https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I
- https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg
11. Zabawy dla rodziców i dzieci:
- https://koduj.gov.pl/zabawy-dla-rodzicow-i-dzieci/
- https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
- https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
Zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy. Odpoczywajcie w wakacje, spędzajcie aktywnie i radośnie czas. Do zobaczenia!!! Wiesia Sacharczuk
................................................................
Zajecia_propozycje_lato.odt w poniższym linku znajdują się propozycje zabaw i zadań na bieżący tydzień.
.................................................................
Religia
Drodzy Rodzice prosze o zrealizowanie z dziećmi następujących tematów - nr 54, 55 oraz 56.
...................................................................
Tematyka tygodnia: Zwierzęta małe i duże. Zwierzeta_male_i_duze.docx tutaj znajdują się propozycje zabaw i gier dla dzieci.
...................................................................
J. angielski
Zachęcam dzieci do wzięcia udziału w gotowej lekcji, w której tematem są środki transportu, link do lekcji wstawiam poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=wmPhkc4f5YM
Gra na rozpoznanie słówek: układamy zdjęcia środków transportu np. z gazety, wymawiamy słówko, a dzieci muszą wskazać słówko najszybciej, jak to możliwe, aby uatrakcyjnić grę można użyć śmiesznego przedmiotu np. packi na owady lub rakiety do gry w badmintona.
...................................................................
Drodzy Rodzice w załączniku przesyłam propozycje zabaw i gier na ten tydzień. Tematyka tygodnia: Dzien_Dziecka.odt
...................................................................
Religia
Proszę o zrealizowanie z dziećmi następujace tematy - nr 44, 52, 53 oraz 54.
J. angielski
Powtórzenie dla wszystkich grup:
Poniżej wstawiam link do gotowej lekcji, w której dzieci powtórzą słownictwo związane z nazwami zwierząt domowych i nauczą się krótkiej piosenki .
https://www.facebook.com/angielski.bez.spiny/videos/234444971196153/
źródło: Angielski.bez.spiny – edublog
Pomysły na grę związaną z nazwami zwierząt:
- Zadajemy pytanie ‘What goes… (wydajemy dźwięk zwierzątka) np. What goes miau, miau?
Licytujemy odpowiedź : It`s a cat itd.
- Mr crocodile : wymieniamy nazwy zwierząt, które dzieci powtarzają (można pokazać obrazki, wtedy dzieci same nazywają zwierzęta), na słowo crocodile lub obrazek krokodyla, dzieci nie mogą nic powiedzieć i muszą usiąść.
................................................
Święto Mamy i Taty
Propozycje zabaw i zadań:
1.Zabawy ruchowe:
- zrywamy jabłka! – wyskok obunóż w górę.
- dzieci przechodzą do leżenia na plecach i na hasło N.: Jabłka turlają się po trawie w lewo! –
turlają się w wyznaczoną stronę.
- dzieci maszerują w dowolnych kierunkach. Na hasło .: Jabłka spadają! – zatrzymują się i przechodzą do przysiadu. Obejmują rękami kolana, opuszczają swobodnie głowy.
2. Osłuchanie z wierszem : Wesoły tata Piotr Pollak
Mój tata jest niepoważny,
ciągle się ze mnie śmieje.
Kiedy ja mówię:
– Wciąż rosnę!
On mówi:
– Skąd, ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
zostawiasz ser i warzywa,
więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
że w krasnoludka się zmienisz,
będziesz się kąpać w akwarium
i drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,
tylko z chomikiem lub z myszką.
Ja na to:
– Dobrze, tato,
jutro na obiad zjem wszystko.
Ale ty razem ze mną
chrup marchew i sałatę,
bo jak się zmienię w zająca,
chcę mieć zająca – tatę.
Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?
3. Drzewo genealogiczne
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf
http://nowowydane.pl/cen/1826-drzewo-genealogiczne-szablon-dla-dzieci-do-wydruku-1
4. Imieniny mamy- film
https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts
5. Ćwicz swoją pamięć
http://nowowydane.pl/cen/1855-labirynt-dla-dzieci-do-wydruku-rybka
6. Poczytaj mi mamo
7.Tulipan na Dzień Mamy
https://www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s
8. Rozwiąż zadanie
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/276efe36d4ddfb13488c1c96f9f42c44_/index.html
9.Posłuchaj zaśpiewaj
https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE
10. Obejrzyj i opowiedz
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
Pozdrawiam Was cieplutko i zachęcam do wspólnej zabawy!
................................................
Wrażenia i uczucia
Zagadnienia: Emocje-co to takiego?, utrwalenie nazw emocji, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie umiejętności plastycznych
Zabawy i zadania:
Wiersz : „ Zły humorek ”-Dorota Gellner
Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…
Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!
Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…
Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!2.Emocje-co to takiego?
3.Skąd się biorą łzy?
4.Co to są pieniądze?
........................................................
J. angielski
CELEBRATIONS: MOTHER`S DAY
W nawiązaniu do tematu dzieci wysłuchują bajki o świętowaniu Dnia Matki, która znajduje się pod następującym linkiem. https://www.youtube.com/watch?v=6jlT0udhywg
Przed słuchaniem warto wskazać dzieciom, czego dotyczy bajka oraz, aby starały się odpowiedzieć na pytanie, co mama dostała w prezencie od dziecka.
Następnie, jako zadanie dzieci mogą wykonać kartę pracy, w której zadaniem jest zapisanie nazwy święta w j. angielskim po śladzie, oraz wykonanie plastycznej części karty.
............................................................
J. angielski
5-6 LATKI DAILY ROUTINE
https://www.youtube.com/watch?v=eUXkj6j6Ezw
Wprowadzenie słownictwa związanego z codziennymi czynnościami z pomocą piosenki znajdującej się pod linkiem – dzieci słuchają piosenki, naśladują czynności w trakcie piosenki, w ostatnim etapie powtarzają słowa piosenki.
Po wysłuchaniu i powtórzeniu piosenki dzieci mogą wykonać dołączoną kartę pracy – kolorują i starają się nazwać każdą z czynności.
.........................................................
Witam Was wszystkich bardo ciepło!
Nie od dziś wiadomo, że dzieci bardzo lubią muzykę i zabawy z nią związane – śpiewanie, taniec i grę na instrumentach. Zachęcam, aby dzieci słuchały różnych gatunków muzyki, co jest niezwykle ważne dla ich rozwoju muzycznego. Proponuję w tym tygodniu zabawy muzyczno- taneczne z rodzicami oraz stworzenie domowej orkiestry z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanych instrumentów.
Propozycje zabaw:
1.„Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Zadaniem dzieci jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu, który wydaje interesujący dźwięk.
„Skąd dochodzi dźwięk?” – wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dziecko siedzi
z zamkniętymi oczami. Rodzic za pomocą jakiegoś przedmiotu bądź instrumentu wydaje dźwięk. Dziecko wskazuje ręką kierunek.
„Ile razy zagram?” – rodzic wydaje dźwięk ( klaśnięcie). Dziecko siedzi tyłem i układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków.
2. „Taneczne rytmy disco” – zadaniem dziecka jest wymyślenie układu tanecznego do piosenki disco. Dziecko wymyśla ruchy. Rodzice je naśladują.
„Jestem muzykantem”- zabawa ze śpiewem https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym?
A na flecie, fiju fiju…
A na flecie, fiju fiju…
A na flecie, fiju fiju…
A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym?
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bęc. (naśladują grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym?
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce bęc. (naśladują grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych)
A na czym?
A na skrzypcach…
(I tak dalej wg pomysłu dzieci).
3. „Namalujmy muzykę!” – malowanie na dużym arkuszu ( co najmniej A3) do muzyki (muzyka z gatunku heavy metal). Dziecko swobodnie maluje farbami. Następnie to samo zadanie z muzyką relaksacyjną. Prace należy położyć blisko siebie. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?
4. ,, Muzykanci z Bremy”-https://www.youtube.com/watch?v=cVVhiLIZBjw
5. Dźwięki i odgłosy- instrumenty muzyczne. https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4J
.....................................................................
Religia
Proszę o zrealizowanie tematu nr 54, natomiast temat nr 52 jest do zrealizowania w dniach 6-7.05. 20204.
..................................................................
Tajemnice książek.
Zagadnienia: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie poszanowania dla książek , rozwijanie umiejętności plastycznych i muzycznych, doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Zabawy i zadania:
1. Piosenka: „Lubimy bajki” https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0F6mIGdgl11iPoEU5P5Wi9SOvO3AcsqWp64FnPMKXhhh1-oBXxjrgosEE
2. Jak powstaje książka? Do czego nam książki? -formułowanie przez dzieci hipotez na podstawie własnych doświadczeń i filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI&feature=share&fbclid=IwAR3fjGl43sytJhLrzThoLlI50bcOKAh-24Ve-G2MuPmD44pfErGOmPm_Egw
3. Moja książka- rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz sprawności manualnych.
4. Wizyta w bibliotece - https://www.youtube.com/watch?v=gDF1UPSlKs0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Bn41Xeiao0WajIAqxyxP_lRZ5n8w71DXiqU2pmkfqS7mJe2MCnkdDJh4
5.Zabawy językowe i matematyczne: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/na-jaka-literke
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/dobierz-kolory
https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/
6. Pokoloruj obrazki: Biblioteka_kolorowanki.docx
....................................................................
J. angielski
W trakcie piosenki dzieci pokazują różne emocje: happy-szcześliwy, sad-smutny, angry-zły, hungry-głodny, sleepy-śpiący
Przy kolejnym słuchaniu dzieci pokazują, co robią, gdy mają dany nastrój, np. happy-śmieją się, sad-płaczą, angry-tupią stopami, hungry-jedzą przekąski/burczy im w brzuchu, sleepy-kładą się spać
Przy kolejnym odtwarzaniu piosenki dzieci mogą zacząć śpiewać
Każda grupa ma przydzieloną kartę pracy: 5-6 latki piszą po śladzie, a następnie łączą słowa z buźkami, które je przedstawiają , znaczenie słów kolejno: smutny, przestraszony, szczęśliwy, zaskoczony, zły
...........................................................
Religia
Drodzy Rodzice proszę o zrealzowanie tematu nr 42 i 43.
......................................................
Tematyka tygodnia: ,,Polska to mój dom”
Celem pracy jest kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, utrwalenie polskich symboli narodowych, zapoznanie z monetami i banknotami.
Propozycje zabaw:
- „Symbole narodowe” – wyjaśnienie dzieciom pojęć: symbole narodowe, godło, flaga, hymn. Wiersz Katechizm polskiego dziecka Władysława Bełzy – rozmowa na temat wiersza i pamięciowe opanowanie tekstu.
– Kto ty jesteś? – Polak mały. – Jaki znak twój? – Orzeł biały. – Gdzie ty mieszkasz? – Między swemi. – W jakim kraju? – W polskiej ziemi. – Czym ta ziemia? – Mą ojczyzną. – Czym zdobyta? – Krwią i blizną. – Czy ją kochasz? – Kocham szczerze. – A w co wierzysz? – W Polskę wierzę. – Czym ty dla niej? – Wdzięczne dziecię. – Coś jej winien? – Oddać życie.
https://www.youtube.com/watch?v=pqEFs5cKg2Y
- Pieniądze” – giełda pomysłów. „Orzeł i reszka” – oglądanie monet, omówienie ich wyglądu, porównywanie, przeliczanie, dodawanie, odejmowanie. Określenie moneta, banknot.
-„Ukryty wyraz” – doskonalenie spostrzegawczości. Na dywanie rozkładamy wyraz Polska porozcinany na literki. Dziecko układa wyraz z rozsypanki wyrazowej wg wzoru.
- Legenda Wars i Sawa
https://abc.tvp.pl/21710672/legenda-o-warsie-i-sawie
- wspólny śpiew hymnu narodowego i piosenki Płynie Wisła.
- zabawy ruchowe
https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html
Propozycje zadań:
- karty pracy
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/
Pozdrawiam wszystkich mocno i życzę miłej zabaw:-)
........................................................................
FRUITS AND VEGETABLES 5-6 LATKI
https://www.youtube.com/watch?v=gN3pn_alymA
Z użyciem tej piosenki dzieci mogą przypomnieć sobie część słownictwa ( należy wysłuchać, powtórzyć, śpiewać z wykorzystaniem ruchu) – celem słuchania może być: wymienienie owoców, jakie pojawiły się w piosence, narysowanie ich, spytanie o kolor tych owoców.
https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho
Z wykorzystaniem piosenki dzieci przypominają sobie liczebniki 1-7 – celem słuchania może być policzenie ile ziemniaków pojawiło się w piosence/narysowanie tylu ziemniaków ile pojawiło się w piosence.
Dodatkowo do wykorzystania karty pracy : 1. Karta-łączenie połówek owoców, nazwanie owoców w zadaniu, pokolorowanie i nazwanie kolorów, których dziecko użyło. Karta pracy 2 – policzenie poszczególnych warzyw, które znajdują się w zadaniu oraz pokolorowanie ich.
........................................................
Witajcie moi Drodzy!
W tym tygodniu 22 kwietnia w środę obchodzimy Święto Ziemi.
Przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji związanych z tym świętem:
1. Piosenki:
Przyjaciel Ziemi
„Zostań przyjacielem Ziemi”
( autor nieznany)
Dbajmy o morza, łąki, lasy,
Bo tylko jedną mamy Ziemię.
Chrońmy przyrodę, czystą wodę,
Rośliny, ptaki, siebie.
Ref.: Zostań Ziemi przyjacielem! Zostań Ziemi przyjacielem! Ziemię z nami chroń! (bis)
https://www.youtube.com/watch?v=gRvmdrl7v7A
ZIEMIA WYSPA ZIELONA
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
2. Filmik pt. Ekologiczny dom - bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
3.Policz, oblicz, porównaj.
http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4/0/0
............................................................................................
Tematyka pracy w kolejnym tygodniu kwietnia to:,, Praca rolnika”. Celem jest zapoznanie dzieci ze specyfiką pracy rolnika, szukanie różnic i podobieństw wieś- miasto na podstawie zdjęć, doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych, doskonalenie sprawności manualnych.
Proponowane zajęcia:
1. Prezentacja edukacyjna ,,Od ziarenka do bochenka”- lekcja dla przedszkolaków.
https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI
2. Lepienie pieczywa z wykorzystaniem plasteliny lub masy solnej. Przepis na masę solną:
- szklanka mąki
-szklanka soli
- ½ szklanki mąki ziemniaczanej
- letnia woda.
Suche składniki mieszamy i dolewamy wodę, zagniatamy do momentu uzyskania konsystencji ciasta na pierogi. Suszymy. Po wysuszeniu można pomalować farbami plakatowymi.
3. Piosenka ,,Rolnik sam w dolinie”
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
4. Załączniki:
- arkusz ćwiczeń grafomotorycznych,
- miasto- wieś (ilustracje do porównywania) Ilustracja_i_karta_pracy.pdf
Zapraszamy również do oglądania programu "Wesoła Nauka" od poniedziałku do piątku o godz. 11:05 w TVP2!
................................................................................................
Religia
Drodzy rodzice proszę o przerobienie z dziećmi temat nr 38 i 39.
................................................................................................
Język angielski
Lekcja online znajdująca się pod następującym linkiem:W trakcie lekcji dzieci będą potrzebowały: kartkę papieru, kredki, kostkę do gry................................................................................................
Poniżej znajduje się scenariusz zajęć z edukacji matemtycznej z potrzebnymi materiałami do wykonania zadań. Miłej zabawy.
03_z_matematyka_za_pan_brat.pdf
Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zabaw i zadań dla dzieci o tematyce wielkanocnej.