• Górne menu
  • Zawartość
  • Stopka
    • Strona domowa
    • Zespół Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu
  • Polski
    + -
    Logowanie
    • Strona domowa
    • Zespół Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu
    • Strona główna
    • Nasz profil
    • Aktualności
    • Galeria
    • O szkole
      • Informacje
        • Ubezpieczenie
        • Rekrutacja
        • Podręczniki
        • Dokumentacja wewnątrzszkolna
        • Kalendarz
        • Zajęcia pozalekcyjne
        • Zestaw programów nauczania
        • Dla rodziców
        • Pliki do pobrania
        • Wyprawka szkolna
        • Jadłospis
      • Przedszkole
        • Aktualności Przedszkole
        • Ważne informacje
        • Rekrutacja
        • Dokumentacja - Przedszkole
        • 3-latki
        • 4-latki
        • 5-latki
        • 6-latki
        • 6-latki
        • Kącik logopedy
      • Nasza szkoła
        • RODO
        • Samorząd
        • Rada Rodziców
        • Biblioteka
        • Kącik logopedy
        • Doradztwo zawodowe
        • Folder szkoły
      • Zainteresowania
        • Kącik katechety
        • Gazeta szkolna
        • Szachy
        • Chór
        • Gazetka gimnazjalna
        • Koło plastyczne
        • Współpraca ze szkołami z zagranicy
        • Świetlica
      • Inne
        • Aktualności
        • Aktualności sportowe
      • Z życia szkoły
        • Osiągnięcia uczniów
        • Sukcesy absolwentów
    • Kontakt
    • Deklaracja dostępności
    Herb Polski
  • Strona główna
  • /
  • O szkole
  • /
  • Nasza szkoła
  • /
  • Kącik logopedy
      • Projekt Rymolandia - nietypowa lekcja z eTwinningiem
      • Rozwijamy się dla dzieci - współpraca z eTwinningiem
      • Ćwiczymy w domu - część 1
      • Ćwiczymy w domu cz.2
      • Ćwiczymy w domu - część 3
      • Ćwiczymy w domu cz.4 - Logorytmika
      • Ćwiczymy w domu cz.5
      • Informacja dla rodziców dzieci z klas I i II
      • Informacja dla Rodziców
      • Konkurs logopedyczny - wyniki
      • Warsztaty w grupie 6-latków
      • "Dobry start"
      • 5 zasad skutecznej terapii
      • Kuchnia - miejsce wszechstronnej stymulacji dziecka
      • Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
      • Czy języczek ma wakacje?
      • Forbrain - rozwijamy się dla dzieci...
        • Ćwiczymy w domu - część 2

          Drodzy Rodzice, w kolejnej części naszych spotkań skupimy się na usprawnianiu percepcji słuchowej. W punkcie pierwszym malutka garść teorii (abyśmy wiedzieli, co ćwiczymy i dlaczego jest to tak ważne) oraz oczywiście materiały do pobrania i ciekawe linki do sprawdzenia. W punkcie drugim natomiast bardzo interesujący poradnik dla dzieci o koronawirusie (do bezpłatnego pobrania). Ta, przygotowana przez Wydawnictwo Olesiejuk, książka w rewelacyjny sposób opowiada o panującej sytuacji i pomaga tym samym zrozumieć i oswoić się z trudnościami, jakie napotykamy. Serdecznie polecam!

          1. Percepcja słuchowa jest to zdolność do odbierania dźwięków, ich rozpoznawania, różnicowania oraz interpretowania w odniesieniu do doświadczeń, które już posiadamy. Poziom rozwoju percepcji słuchowej ma ogromny wpływ na rozwój mowy oraz umiejętność czytania i pisania. Oczywistym jest fakt, że aby funkcje słuchowe się rozwijały, musi występować sprawny słuch fizyczny. Ten warunek pozwala rozwijać funkcje słuchowe i coraz lepiej radzić sobie na przykład w rozumieniu skomplikowanych poleceń , zapamiętywaniu i powtarzaniu trudnych wyrazów i zdań, dokonywaniu syntezy i analizy wyrazu, pisaniu ze słuchu, czytaniu, koncentrowaniu uwagi na bodźcach słuchowych i jeszcze wielu innych umiejętnościach.

           

          Poniżej zamieszczam link, pod którym dowiemy się wielu ciekawych informacji na temat słuchu fonematycznego (wystarczy przekopiować do wyszukiwarki).

          https://www.swiatsluchu24.pl/sluch-fonematyczny-czym-go-rozwijac/ - tu nieco więcej teorii o słuchu fonematycznym

          Zachęcam również do pobrania materiałów do ćwiczeń, w których znajdą Państwo konspekty przykładowych zajęć, usprawniających właśnie percepcję słuchową. Zabawy przeznaczone są dla dzieci w wieku 4-10 lat, ale pamiętajmy, że jako rodzice najlepiej znamy możliwości naszych dzieci i możemy elastycznie dostosowywać ćwiczenia do ich możliwości.

           

          percepcja_sluchowa_cz._(1).pdf

          percepcja_sluchowa_cz._(2).pdf

           

          Polecam także kliknięcie w link, który przekieruje nas na stronę Kraina dźwięków, gdzie już najmłodsze dzieci mogą pobawić się w rozpoznawanie np. zwierzątek. Życzę miłej zabawy!

           

          http://www.krainadzwiekow.pl/pl/site/glowna - dla młodszych dzieci

           

          2. Książeczka dla dzieci o koronawirusie:

           

          https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf

          A na zakończenie życzę wytrwałości, zdrowia i nadziei, że obecna sytuacja nie potrwa długo!

          D. W.

           

           

           

           

    • Linki

      • Webmaster
      • Wsparcie techniczne
      • Informacje o dostępności
      • Informacje prawne
      • Polityka prywatności
      • Mapa strony
      • O nas
      • Kontakt
      • Aktualności
    • Kontakt

      • Zespół Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu
      • zsp1_terespol@wp.pl
      • (0 83) 375 21 72 fax.: 83 375 21 72
      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Królowej Jadwigi ul. Sienkiewicza 27 21 - 550 Terespol Poland
  • Aktualności

    • Szkolne Dni Olimpijczyka
    • Życzenia z okazji Dnia Mamy
    • Nadbużańskie skrzaty zagościły w naszym przedszkolu
    • Sukcesy naszych artystów.
    • Z ortografią za pan brat
    • Jadłospis
    • Informacja
    • AWANSOWALI DO FINAŁU WOJEWÓDZKIEGO
  • Wersja dla słabowidzących + -
  • Powered by aSc EduPage