• Rodzinne portrety sześciolatków
          • Rodzinne portrety sześciolatków

          • Sześciolatki z grupy Wiewióreczek, Julka Leonienko, Amelka Beniuk, Michał Jakuszko, Antoś Daniluk oraz Antoś Wawryszuk,  bardzo sumiennie pracują i tworzą niezwykłe prace. Tym razem dzieci przygotowały piękne portrety swoich ukochanych mam, rodziców oraz całych rodzin. 

            KK

            Rodzinne portrety sześciolatków - Obrazek 1

          • Moja ulubiona bajka

          • Moja ulubiona bajka - Obrazek 1

            W zeszłym tygodniu omawialiśmy tematykę powstawania książek. Jednym z zadań było wykonanie ilustracji do ulubionej bajki. Pracę przesłała Zosia P. z grupy 4-latków oraz Igor O. z gr. 3-latków.

          • Sukces jedynki w konkursie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej

          • Sukces jedynki w konkursie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej - Obrazek 1W ramach Projektu OSE czyli Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej Zespół Szkół Publicznych nr 1 otrzymał bezpłatny dostęp do szybkiego internetu światłowodowego wraz z osprzętem (router wi-fi, okablowanie). W ramach tego samego projektu, biorąc udział w konkursie organizowanym przez NASK, szkoła wygrała mobilną pracownię komputerową czyli 16 laptopów z oprogramowaniem wraz z szafą na ich ładowanie i przechowywanie.
            Uczniowie dzięki temu projektowi mają również możliwość złożyć wniosek o mLegitymację. mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel i zawiera te same dane, które można znaleźć na tradycyjnej legitymacji.
            Do tego sukcesu przyczyniła się uczennica naszej szkoły Amelia Kral, która  wykonała pracę plastyczną na ogólnopolski konkurs "Smart szkoła" pod opieką p. Edyty Drobysz. W ramach konkursu Pani Małgorzata Kamińska zorganizowała event CodeWeek Polska.

            W. Czerko

          • X Międzynarodowy Konkurs Puszkinowski

          • W konkursie bierze udział uczennica 8c – Kristina Goroszko.Konkurs daje uczestnikom okazję do zademonstrowania osiągnięć w nauce języka rosyjskiego, pokazania znajomości literatury rosyjskiej, pokazania zdolności artystycznych i twórczej kreatywności. Uczestnicy mogą zaprezentować swoją pracę w różnych formach i gatunkach - pisemne eseje, nagrania wideo z przedstawień teatralnych lub muzycznych oparte na pracach A.S. Puszkina, recytacje wierszy, prace  rysunkowe, fotograficzne. Organizatorem konkursu jest Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego A. S. Puszkina w  Moskwie.
             Krysia recytuje fragment powieści Puszkina - "Rusłan i Ludmiła" - "У лукаморья дуб зелёный". Uczennicę przygotowała nauczycielka Elżbieta Kuczko.

            Trzymamy kciuki!!

          • Godność, wolność i niepodległość

          •  

            Gry edukacyjne na wszystkich poziomach edukacyjnych.

            1. Edukacja wczesnoszkolna klasy 1-3

            - Do wykonania 3 misje, w czasie których będziecie się dobrze bawić i uczyć!

            - Odkryjecie tajemnice i zagadki!

            - Poznacie historyczne wydarzenia z dziejów Polski i świata!

            1. Szkoła podstawowa klasy 4-8

            - Do wykonania 6 misji, zadania z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie.

            1. Szkoła ponadpodstawowa

            - Możecie tu sprawdzić i poszerzyć swoją wiedzę!

            Nauka przez zabawę, zajrzyjcie koniecznie!

             

            https://niepodlegla.men.gov.pl/#/

             

            A.K.

        • Informacje na temat "Lubelskiego Programu Wczesnego Wykrywania, Leczenia i Terapii Zaburzeń Komunikacyjnych"
          • Informacje na temat "Lubelskiego Programu Wczesnego Wykrywania, Leczenia i Terapii Zaburzeń Komunikacyjnych"

          • Drodzy Rodzice!
            Zaplanowane badania przesiewowe dzieci z klas pierwszych odbędą się, gdy szkoły powrócą do normalnego trybu pracy i będzie możliwe przeprowadzenie ich w odpowiednich warunkach. Dzieci, których rodzice wyrazili już zgodę zostaną oczywiście zbadane, prawdopodobnie razem z przyszłą klasą pierwszą w kolejnym roku szkolnym.
            D.W.
        • Ulubiony bohater
          • Ulubiony bohater

          • Przedszkolaki z grupy Wiewióreczek- Amelka Beniuk, Michał Jakuszko, Antoś Danieluk oraz Antoś Wawryszuk postanowili uczcić Ogólnopolski Tydzień Bibliotek i namalowali piękne prace prezentujące ulubionych bohaterów z bajek. Bez wątpienia prace te trafiłyby na wystawę w naszej szkolnej biblioteceJ Serdeczne życzenia z okazji Dnia Bibliotek składamy p. Ani, która pracuje w naszej bibliotece, do której na pewno się wybierzemy po powrocie do przedszkola i szkoły.   

            Ulubiony bohater  - Obrazek 1

            KK

          • Zasmakuj w bibliotece

          •  

            Pod takim hasłem, w dniach 8- 15 maja, obchodzony jest w tym roku Ogólnopolski Tydzień Bibliotek. Czytanie, oprócz powszechnie znanych korzyści, jak wskazują badania, redukuje najskuteczniej poziom stresu. Oto materiały promujące czytelnictwo w domu:

            - Gra dla całej rodziny Literackie bingo

            - Prezentacja Cytaty słynnych pisarzy o książce

            A.K.


            Bingo.pdf
            Slynni_pisarze_o_ksiazkach_(1).pdf

        • Zajęcia logopedyczne w domu
          • Zajęcia logopedyczne w domu

          • Logorytmikaidealny sposób na wszechstronną stymulację

            Takie stwierdzenie nasunęło mi się po odbytym niedawno szkoleniu. W kilku słowach postaram się uargumentować to zdanie i, mam nadzieję, zachęcić Państwa do zabawy ze swoimi dziećmi w domu.

            Najkrócej mówiąc, logorytmika to połączenie terapii logopedycznej z rytmiką. Takie zestawienie pobudza rozwój zarówno słuchowy, jak i ruchowy, i to jest ogromny atut tych ćwiczeń. Dzieci uwielbiają aktywnie spędzać czas i każda forma takiej zabawy daje im mnóstwo satysfakcji. To z kolei oznacza, że będą je wykonywać chętnie i z pewnością szybko się nie znudzą. My natomiast, bawiąc się z dzieckiem, będziemy mieli z tyłu głowy świadomość, że robimy świetną robotę, stymulując rozwój mowy naszej pociechy i usprawniając jej ogólne funkcjonowania. Wilk syty i owca całą :-).

            A co konkretnie dają nam czynności wykonywane podczas ćwiczeń logorytmicznych?

            W telegraficznym skrócie:

            • aktywność ruchowa - sprzyja rozwojowi fizycznemu i psychicznemu, pozytywnie wpływa na kondycję, wyrabia prawidłową postawę, rozwija aparat mięśniowo-ruchowy, ćwiczy koordynację ruchową i usprawnia refleks;

            • śpiewanie – wzmacnia aparat głosowy, kształtuje wyrazistość artykulacyjną i dykcję, rozwija klatkę piersiową, relaksuje, wyzwala naturalną potrzebę wyrażania siebie, usprawnia pamięć (!!!), poszerza zakres wiedzy i rozwija słownictwo;

            • reakcja na bodźce dźwiękowe – rozwija wrażliwość, uwagę słuchową, podzielność uwagi, refleks, skupienie i koncentrację, gotowość do działania oraz wyobraźnię.

            W pakiecie dostajemy jeszcze wzmocnienie więzi rodzinnych i całkiem sporą dawkę radości i śmiechu. I to wszystko przy niezbyt wymagającej zabawie, którą każdy bez większego trudu może w domu przeprowadzić :-).

            Myślę, że warto z tego skorzystać , do czego serdecznie zachęcam!

            A teraz przechodzimy od teorii do praktyki, a więc przykłady ćwiczeń do wykorzystania w domu:

            Zabawa: „Ile zrobisz kroków?”

            Jest to zabawa w parach. Jedno dziecko w parze ma zasłonięte chustą oczy. Prowadzący wystukuje rytm. Dziecko asekurowane przez osobę z pary stawia tyle kroków, ile dźwięków usłyszało. Zabawę powtarzamy kilka razy.

            Ćwiczenia rytmiczne „Gra w rytmy”

            Przygotowujemy sześć plansz, które oznaczamy od 1-6. Na każdej rysujemy kółka, które oznaczają różne rytmy (odstępy między kółkami są różnej długości i oznaczają czas trwania pauzy). Dzieci kolejno rzucają kostką, następnie starają się wystukać na bębenku taki sam rytm jak ten przedstawiony na wylosowanej planszy. Zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie prowadzący wystukuje rytm a dzieci ogadują, który numer planszy wystukano.

            - Prowadzący rozdaje dzieciom klocki i prosi, by każde z nich wybrało inne miejsce w sali i ułożyło klocek, który będzie symbolizował dziuplę- dom. Dzieci – wiewiórki spacerują pomiędzy domkami w rytmie podanym na bębenku. Po ustaniu rytmu, każde z nich wraca do swojego klocka i wykonuje po dwa wdechy i wydechy nosem, przy otwartych ustach i z językiem ułożonym na podniebieniu górnym. Następnie, nie zmieniając układu narządów mowy, przełyka ślinę. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.

            Zabawa „Królowa Śniegu”

            Dzieci odzwierciedlają za pomocą gestu i ruchu treść opowiadanej przez rodzica baśni pt. "Królowa Śniegu”. Naśladują podróż czarodziejskimi saniami, naśladują rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana. Na hasło: „Rozgrzewamy serce Kaja” – dzieci nabierają powietrze nosem i wydychają ustami, mówiąc przy tym sylaby: hu, hu ha. Zabawę powtarzamy kilka razy.

            Zabawa „Balonik”

            Dziecko otrzymuje balonik do nadmuchania. Po nadmuchaniu rodzic przebija go szpilką. Następnie dziecko naśladuje balon - nabiera dużo powietrza i udaje, że pęka, kładzie się na dywanie i swobodnie oddycha przez nos, rozluźniając swoje mięśnie.

            Zabawa „Pieczemy ciasto”

            Dzieci siedzą w kole i naśladują pieczenie ciasta. Wsypują mąkę do miski, mieszając obiema rękoma. Następnie wrzucają jajka - jedna ręka bierze jajko, a druga skorupki wyrzuca za siebie. Aby ciasto się upiekło musimy je dobrze ugnieść, dlatego naśladujemy gniecenie ciasta wykonując ruchy naprzemienne – raz jedna ręka, raz druga.

            Ćwiczenie wrażliwości słuchowej „Jak mocno?”

            Rodzic, korzystając z instrumentów muzycznych dostępnych w domu (cymbałki, bębenek, grzechotka, ale również: łyżka i garnek, butelka wypełniona ryżem, pojemnik z fasolą itp.) wytwarza dźwięki o różnym natężeniu. Dzieci, słysząc dźwięki o dużym natężeniu - podnoszą wysoko ręce i machają nimi, a słysząc dźwięki o małym natężeniu - pochylają się, opuszczają ręce i również nimi machają.

            Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej „Powódź”

            Prowadzący rozkłada na podłodze gazety, po jednej dla każdego dziecka. Gazety to są wyspy. Informujemy dzieci, że rozpoczęła się ulewa i na hasło powódź mają schronić się na gazetach, na każdej jedno dziecko. Po każdej rundzie zabawy prowadzący zabiera jedną gazetę. Dziecko, które nie znajdzie dla siebie wolnej wyspy kończy grę. Jeżeli mamy jedno dziecko to modyfikujemy ćwiczenie i nie zabieramy gazety, a w tle dla utrudnienia puszczamy muzykę.

            Zabawa „Rakieta”

            Marsz w rozsypce po sali w rytm wystukiwanego rytmu na bębenku. Jeśli rodzic gra cicho - dzieci maszerują na palcach, gdy głośno - idą mocno, uderzając stopami o podłogę i wysoko podnosząc kolana. Na hasło: Rakieta stratuje - biegną w różnych kierunkach, przyspieszając tempo

            Zabawa słuchowa Gazetowe kulki.

            Prowadzący demonstruje dzieciom następujące dźwięki: pocieranie kartki o kartkę, potrząsanie kartkami, uderzanie w kartkę, zgniatanie kartki, rozprostowywanie zgniecionej kartki, rozrywanie kartki. Dzieci zamykają oczy i odgadują prezentowane przez prowadzącego odgłosy.

            Ćwiczenie słuchowo -ruchowe „Który kolor wybierzesz”

            Prowadzące rozkładają na podłodze kolorowe plansze: czerwoną, żółtą, różową i brązową. Uzgadniamy z dziećmi, jakimi głoskami rozpoczynają się nazwy kolorów, następnie wypowiadamy różne słowa np. czapka, czytanka, żaba, żółw, ryby, balony. Gdy dzieci usłyszą słowo, zaczynające się głoską np. cz, to stają przy czerwonej planszy, gdy słowo na b to stają przy brązowej planszy itd.

            Ćwiczenie słuchowo- ruchowe. „Wyścig słów”.

            Osoba prowadząca wypowiada szereg słów, a zadaniem dzieci jest wykonanie jakiegoś ruchu, klaśnięcia za każdym razem, gdy usłyszy słowo rozpoczynające się określoną sylabą. Przykłady:

            Podskocz za każdym razem, kiedy usłyszysz słowo rozpoczynające się sylabą „mu” np. Nożyczki, muzyka, nóż, muzeum, numer, nuta, mucha

            Klaśnij w dłonie za każdym razem, kiedy usłyszysz słowo rozpoczynające się sylabą „pa” np. pałac, bańka, dama, pająk,buda, babcia, pasta, gałąź, pajac, patyk.

            Dotknij ręką ucha za każdym razem, kiedy usłyszysz słowo rozpoczynające się sylabą „sa” np. całus, sarna, córka, synek, sanki, sałata, calineczka, sobota, sala, czekolada.

            Krzyknij za każdym razem, kiedy usłyszysz słowo rozpoczynające się sylabą „ra” np. Lama, rama, rynna, ratunek, rekin, rabarbar.

            Ćwiczenia uwagi słuchowej „Uważne słuchanie”

            Rodzic czyta krótkie opowiadanie i wcześniej ustala z dzieckiem, że za każdym razem, gdy tylko usłyszy słowo „małpka, wykona jakąś ustaloną czynność np. narysuje kropkę na kartce, położy klocek przed sobą itp.

            Mała Martynka zaprosiła na wakacje małpkę Fiki-Miki. Małpka przyleciała do Polski samolotem. Na lotnisku na małpkę czekała Martynka i jej mama. Przywitały się serdecznie z mieszkanką egzotycznego miejsca, po czym razem z małpką pojechały do małego domku w lesie nad jeziorem. Już pierwszego dnia pobytu małpka postanowiła: Zastanę tu miesiąc, mam mnóstwo pomysłów na wakacje. Małpka nauczyła dziewczynkę wchodzić na drzewa, robić fikołki na gałęzi oraz wysoko skakać. Martynka pokazała małpce zabawę w chowanego. Małpka poznała tez nowe potrawy, jadła już nie tylko banany, ale także bułki z masłem i miodem oraz mandarynki. Małpka żałowała, że czas tak szybko mija i już czas wracać.

            Miłej zabawy!smiley

            D. Wójcik

            Źródła:

            W artykule wykorzystano propozycje zabaw zaprezentowanych podczas szkolenia Zespołu samokształceniowego PPP w Białej Podlaskiej pt.: Logorytmika w praktyce terapeutycznej, prowadzonym przez panie: Anetę Kuszneruk i Iwonę Kędzierską.

             

             

             


             

             

             

          • Komunikat Burmistrza Miasta Terespol

          • Urząd Miasta Terespol informuje, że przedszkole nie zostanie uruchomione przed dniem 10 maja br. Wstępnie podejmowane są kroki mające na celu ustalenie możliwości zapewnienia opieki przedszkolnej od dnia 11 maja br., o ile to będzie możliwe z poszanowaniem bezpieczeństwa dzieci oraz opiekunów. Prosimy o bieżące monitorowanie komunikatów na witrynie internetowej Zespołu Szkół bądź bezpośredni kontakt z Dyrektorem Zespołu.

        • 100 lat Strażakom i Kominiarzom
          • 100 lat Strażakom i Kominiarzom

          • Dzień Strażaka oraz Kominiarza

             

            4 maja możemy złożyć życzenia przedstawicielom dwóch grup zawodowych – Strażakom oraz Kominiarzom.

            Dzień Straży Pożarnej – „Międzynarodowy Dzień Strażaka”, (ang. International Firefighters' Day) jest międzynarodowym świętem strażaków. Obchodzone jest w dniu wspomnienia w Kościele katolickim Świętego Floriana -  patrona strażaków.

            W Polsce od 2003 roku Dzień Strażaka obchodzony jest jako święto zawodowe, ustanowione przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej.

            Strażacy codziennie ryzykują zdrowie i życie, niosąc pomoc podczas pożarów, ale również wypadków drogowych czy powodzi. Nierzadko płacą za to najwyższą cenę

            W Polsce świętuje w tym dniu zarówno Państwowa, jak i Ochotnicza Straż Pożarna.

            Zachęcam do obejrzenia prezentacji o strażaku Florku oraz zdjęć przedstawiających podstawowe wyposażenie strażaka, a także prezentacji na temat pracy Kominiarza.

            KK
            Atrybuty_strazaka.pdf
            Dzien_Kominiarza_-_4_maja.pdf
            Cieple_zimne_(1).pdf
            Strazak_Florek_i_koty-prezentacja_do_scenariusza_zajec.pdf