• Grupy młodsze 3-4 latki

        • Tematyka tygodnia: Dzień Dziecka

          Cele: Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.

          Kształtowanie u dzieci umiejętności wypowiadania się.

          Kształtowanie u dzieci sprawności fizycznej. 

          Budowanie więzi rodzinnych.

           

          1. Życzenia dla wszystkich dzieci:

          Dziś Światowy Dzień Dziecka. Z tej okazji życzymy Wam drogie dzieci dużo uśmiechu, radości, głowy pełnej ciekawych pomysłów na coraz to nowe zabawy i magicznych kredek które wymalują Wam wymarzony przez Was świat.      

          2. Wspólne słuchanie i śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

          3. Kalambury ,, Zoo''

          Rodzic przedstawia wylosowane lub wymyślone przez siebie hasło, a dzieci zgadują. Ten kto zgadnie wskazuje kolejną osobę, która będzie pokazywała nowe hasło.

          Zalety gry z dzieckiem;  Kalambury uczą kreatywnego myślenia, przełamywania nieśmiałości. W zależności od wariantu w który gramy, pomagają ćwiczyć motorykę, mowę ciała, umiejętność wypowiadania się, a także poszerzają słownictwo. Jest jeszcze jedna nieoceniona zaleta: wspólne spędzanie czasu, budowanie więzi.

          4. Zabawa ,,Ciepło- Zimno''.

          Rodzic chowa w wyznaczonym miejscu np.  zabawkę, owoc, słodycze i prosi dziecko aby odszukało ukryty skarb kierując się słowami rodzica; ciepło, zimno.

          5. Praca plastyczna;  https://ekodziecko.com/maski-z-opakowania-na-jajka Wspólne zabawy z dzieckiem w teatr.

          6. Zabawa ruchowo- naśladowcza pt.  ,,Sałatka owocowa'' kształtująca sprawność fizyczną dziecka:  https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

          7. kolorowanki, wyklejanki Kolorowanki_dla_dzieci.docx

          ............................................................

          J. angielski

          Powtórzenie dla wszystkich grup:

          Poniżej wstawiam link do gotowej lekcji, w której dzieci powtórzą słownictwo związane z nazwami zwierząt domowych i nauczą się krótkiej piosenki .

          https://www.facebook.com/angielski.bez.spiny/videos/234444971196153/

          źródło: Angielski.bez.spiny – edublog

          Pomysły na grę związaną z nazwami zwierząt:

          - Zadajemy pytanie ‘What goes… (wydajemy dźwięk zwierzątka) np. What goes miau, miau? Licytujemy odpowiedź : It`s a cat itd.

          - Mr crocodile : wymieniamy nazwy zwierząt, które dzieci powtarzają (można pokazać obrazki, wtedy dzieci same nazywają zwierzęta), na słowo crocodile lub obrazek krokodyla, dzieci nie mogą nic powiedzieć i muszą usiąść.

          ..................................................

          Temat tygodnia: ŚWIĘTO MAMY I TATY

           

          Zagadnienia: poczucie więzi emocjonalnych, okazywanie najbliższym uczuć, szacunku i miłości, formułowanie życzeń dla mamy i taty, rozwijanie umiejętności  manualnych i wokalnych.

           

          Proponowane zabawy i zadania:

          1. Opowiadanie „Zapach mamy” R. Piątkowskiej. Rodzic czyta opowiadanie i omawia z dzieckiem treść utworu opowiadanie.doc

          2. „Dokończ zdanie”- zabawa ze słowem. Rodzic rozpoczyna zdanie, dzieci je kończą. Lubię bawić się z moimi..., Mamie będę życzyć..., Tacie będę życzyć..., Dam w prezencie Mamie..., Dam w prezencie Tacie...  

          3. Naucz się  wiersza  ” ŻYCZENIA” H. Fronczak lub wiersza „ ŚWIĘTO TATY”   D. Gellner Wiersz_na_Dzien_Mamy.doc

          4. Zapoznaj sie z piosenką " W zieleni łaka majowa"  /https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg

          5. Zapoznaj się z piosenką "Jesteś Mamo skarbem mym" https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g                       

          6. Zaśpiewaj wspólnie z mamą " Tra la la dla Mamy" https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w

          7. Z pomocą  opiekunów  wykonaj kolorowe serduszka z papieru- upominek dla Mamy i Taty Praca_plastyczna.doc

          8.Wspólnie z rodzicami zaśpiewajcie piosenkę "Moja wesoła rodzinka"

                https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

          9.  Pokoloruj obrazki kolorowanki(1).doc

                Miłej zabawy.

          .................................................................

          J. angielski

          Dzieci wysłuchują piosenki, która znajduje się pod następującym linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q 

          Po pierwszym przesłuchaniu, dzieci mogą dołączyć do mimingu wraz z bohaterką, po całkowitym osłuchaniu się z utworem dzieci mogą śpiewać wspólnie powtarzające się frazy, jak ‘Happy Mother`s Day’

          ZABAWY RUCHOWE DLA WSZYSTKICH GRUP WIEKOWYCH

          W ramach powtórzenia kolorów rodzice lub starsze rodzeństwo może wydawać polecenia:

          - Touch something (green), czyli dotknij, czegoś zielonego, polecenia mogą być modyfikowane i zamiast touch, możemy uzyć słowa ‘bring’ , czyli przynieś coś w danym kolorze.

          - W ramach powtórzenia codziennych czynności, takich jak: sit down, clap your hands, stand up, jump, touch your nose, touch your head, touch your leg, point to the window/door warto zagrać z dziećmi w popularną grę ‘Simon says’. Każdą czynność musi poprzedzać fraza ‘Simon says’ np. ‘Simon says jump’ –wtedy dzieci skaczą, jeśli nie wypowiemy słów ‘Simon says’ dzieci nie mogą wykonać danej czynności.

          .................................................................................

          TEMATYKA TYGODNIA: WRAŻENIA I UCZUCIA

          Cele ogólne:

          Kształtowanie umiejętności rozumienia i nazywania własnych emocji i uczuć.

          Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z emocjami.

          Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii.

          Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch, muzykę, działania plastyczne.

           

          1.Porozmawiajmy o emocjach i uczuciach.

          Zabawa  dydaktyczna„ Co mówi lusterko?” Rodzic rozmawia z dzieckiem o  wydarzeniach z życia dziecka, które budziły różne uczucia (smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony ) . Wspólnie próbują je nazwać. Następnie patrzą na siebie w lusterkach i pokazują różne emocje. Można wykorzystać do zabawy emotikonki. Warto obejrzeć też „ Bajkę o emocjach.” https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs 

          2.Złość. Opowiadanie  M. Rosińskiej „ Co wydarzyło się w Pluszątkowie?”- tekst do przeczytania przez rodzica Zalaczniki1.docx          

          3.Piosenka „ Jak się pozbyć złych emocji” https://www.youtube.com/watch?v=DcI4zA9qxP0

          4. Smutek. Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza D. Niemiec „ Gdy ci smutno…” Zalacznik_2.docx

          5.Zabawa z rodzicami i z rodzeństwem Zalacznik_3.docx

          6.Strach. Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza E. Szelburg- Zarembiny „ Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” Zalacznik_4.docx

          7. „ Wesołe Straszydło”- wykonanie wspólnie z rodzicem  maski lub nakrycia głowy. Można wykorzystać szary papier, pocięte paski z gazet, kolorowe tasiemki lub sznurki. Dziecko lub rodzic zakłada na głowę maskę albo „ straszną czapkę”. Rodzic włącza rytmiczną muzykę instrumentalną i wykonują razem radosny taniec.

          Zachęcamy do sfotografowania wykonanego przez Was „Straszydła” i przesłania go do swojej wychowawczyni.

          ............................................................

          J. angielski

          3-4 latki Spring is here

          https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

          Wprowadzenie piosenki ‘ 5  spring flowers’ Dzieci słuchają uważnie i oglądają, celem słuchania jest wymienienie, jakie koloru kwiaty pojawiły się w piosence (yellow, pink, blue, orange, red?oraz policzenie ich (one, two, three, four, five). Jako podsumowanie pracy z piosenką, dzieci rysują 5 kwiatków w kolorach, w których pojawiły się w piosence.

          ..........................................................

          TEMATYKA TYGODNIA:   TAJEMNICE KSIĄŻEK

           

          Cele ogólne:

          • Rozbudzanie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem;

          • Poszerzenie wiedzy dzieci o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza;

          • Działalność biblioteki: wypożyczanie i oddawanie książek.

          1. W świecie książek: https://www.youtube.com/watch?v=u3PeDyIABtM

          2. Jak powstaje książka? https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

          Tekst do przeczytania przez rodzica: Jak powstaje książka? Załącznik 1Jak-powstaje-ksiazka-TEKST.pdf

           

          1. Co można kupić w księgarni? (może jakieś smakołyki lub owoce? Nie to chyba sklep z książkami?)  (Jeśli będziecie mieli okazję i rodzice zabiorą Was na zakupy, to nie zapomnijcie odwiedzić księgarnię. Zwróćcie uwagę jak ułożone są książki w księgarni.
          2. „Życie książek” - wiersz do wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=OXO8UMRGQbo
          3. A może ktoś z Was spróbuje narysować ilustrację do ulubionej książki? Pewnie taką macie! Jeśli wykonacie zadanie, skontaktujcie się ze swoją Panią z grupy i wyślijcie do Niej zdjęcie swojej ilustracji. Zachęcam do pracy!!!.

          ...........................................................

          Temat tygodnia: W KRAINIE MUZYKI

          Cele ogólne:

          Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.

          Zapoznanie z nazwami wybranych instrumentów muzycznych.

          Interpretowanie ruchem treści piosenek.

          1. Czy znasz te instrumenty?- zabawa dydaktyczna: https://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8

          2. Improwizacja ruchowa piosenki pt;

          "Mały jeżyk na bębenku gra" 6._maly_jezyk_na_bembenku_gra.wma

          ,,Koła autobusu...''  https://www.youtube.com/watch?v=xOnFWv2mZXM

          ,,Krasnoludki''   https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s

          3. Ćwiczenia grafomotoryczne- obraz dźwiękiem malowany. Podczas słuchania poniższej melodii dziecko wykonuje samodzielnie obraz, używając kredek, farb itp.      https://www.youtube.com/watch?v=Mrcgh4wsO20

          4. „Grzechotka ” - praca plastyczna. Wykonanie z pomocą rodzica instrumentu muzycznego grzechotki. Samodzielne i twórcze udekorowanie instrumentu z wykorzystaniem dowolnego materiału plastycznego.  https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE

          5. ,,Muzyka jest wkoło nas''- moje ucho słyszy...

          Rodzic przygotowuje różne przedmioty, które wydają dźwięki np. dzwonek, klucze, garnek itp. następnie zasłania dziecku apaszką oczy i prosi o odpowiedz na pytanie: który ze zgromadzonych przedmiotów dziecko słyszy.

          6. Ćwiczenia ortofoniczne;  Rodzic śpiewa na dowolną melodię poniższy tekst- rymowankę, a dziecko  kończy tekst naśladując głosy i odgłosy.

          Jedzie pociąg- fu,fu,fu...

          Trąbi trąbka- tru,tu,tu...

          A bębenek- bum,bum,bum...

          Konik człapie- człap, człap, człap...

          Woda z kranu- kap,kap,kap...

          Mucha bzyczy- bzy,bzy,bzy...

          A wąż syczy- sy,sy,sy...

          Baran beczy- be,be,be...

          A owieczki- me,me,me...

          7. Kolorowanki: Instrumenty_kolorowanki.docx

          .........................................................................

          J. angielski

          Dzieci nazywają nastrój na obrazku, a obok rysują siebie w takim samym nastroju, kolorują ( przy kolorowaniu można powtórzyć kolory) 

          https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8

          ........................................................................

          Temat tygodnia: POLSKA TO MÓJ DOM.

           

          Zagadnienia: zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, kształtowanie postaw patriotycznych, doskonalenie sprawności manualnych i muzycznych.

          Proponowane zabawy i zadania:

          1.Zabawa ze śpiewem „ Głowa, ramiona, kolana,pięty”

          https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

          2. Nauka wiersza „Katechizm polskiego dziecka”- 

          ttps://www.youtube.com/watch?v=pqEFs5cKg2Y

          3. Polskie Symbole Narodowe   https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

          3. Zapoznaj się z piosenką "Jestem Polakiem".  https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

          4. Legenda " Wars i Sawa". Rodzice omawiają z dziecmi treść utworu. https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s

          5. Wspólnie z rodzicami wykonaj  flagę Polski. Przygotuj klej, nożyczki, papier w kolorze czerwonym i białym, drewniany patyczek .

          Możesz również wykonać kotylion.  https://www.youtube.com/watch?v=sMSephIxvp0

          6.  Zapoznaj się z piosenką „ Myj ręce”.  https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4

          7.  Pokoloruj obrazki. kolorowanki.pdf

                Miłej zabawy.

          ..................................................................

          J. angielski

          https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

          https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

          Przy 1.  piosence warto, aby dzieci miały przedmioty w różnych kolorach: niebieski, czerwony, zielony, żółty, pomarańczowy fioletowy.

          Podczas pierwszego słuchania, należy powtórzyć nazwę koloru i wskazać na odpowiedni przedmiot.

          Podczas drugiego słuchania można zaprosić dziecko do powtarzania nazwy koloru

          Podczas odsłuchiwania następnym razem, dzieci mogą wskazać przedmiot w danym kolorze/wstać, klasnąć, skoczyć, gdy usłyszą w piosence wcześniej ustalony kolor. Np. gdy usłyszysz red klaśnij itd.

          Dodatkowo dzieci mogą wykonać karty pracy, w trakcie ich wykonywania można zagadnąć dziecko jaki to kolor w j. angielskim i często go powtarzać czy dodatkowo poprosić o znalezienie czegoś w tym samym kolorze.

          Piosenka nr 2. Świetnie nadaje się do zabawy podbiegania do czegoś w danym kolorze. Można celowo ułożyć rzeczy w różnych kolorach w różnych częściach pokoju i wraz ze słowami piosenki do takich kolorów podchodzić.

          .................................................................................

          TEMATYKA TYGODNIA: Dbamy o naszą planetę

          22 kwietnia obchodzimy Święto Ziemi

          Omawiane zagadnienia: przyroda, ekologia – wyjaśnienie określeń na podstawie wierszy; segregacja śmieci – segregowanie odpadów do właściwych pojemników; tworzenie ekoinstrumentu – rozwijanie zdolności manualnych dzieci.

          Proponowane gry i zabawy:

          1. „Co to jest przyroda?”, „Co to jest ekologia” – rodzic czyta wiersze po czym zadaje pytania Wiersze.docx

          2. Zapoznanie z piosenką „Duszki, duszki” Chochliki https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII

          3. Karty Pracy Karta_Pracy.pdf

          4. Wykonanie ekoinstrumentów muzycznych – do plastikowej butelki wsypujemy groch, ryż lub kaszę. Dzieci przysypują produkty do butelek z użyciem łyżek lub lejka. Następnie rodzic pomaga zakręcić butelkę. Można także ozdobić nasz nowy instrument za pomocą kolorowego papieru. Rodzic wygrywa dziecku prosty rytm po czym dziecko powtarza na swoim instrumencie.

          5. Bajka edukacyjna „Rady na odpady” https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

          6. Zestaw ćwiczeń ruchowych Cwiczenia_ruchowe.docx

          ...............................................................................................

          TEMATYKA TYGODNIA:   Praca rolnika

          Zagadnienia: zaznajamianie dzieci z pracami w rolnictwie, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, zaznajamianie z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku.

          1. Propozycja zabaw ruchowych ze śpiewem (do wyboru):

          https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

          https://www.youtube.com/watch?v=hQa4N2nCDIY

          2. Nauka i utrwalenie piosenki Stary_Donald_farm_____mia____.mp3

          3. Jak_kotek....odt Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował.

          4. Spróbuj i narysuj sam wybrane zwiarzątka nauka_rysunku_(1).pdf

          5. Miłej i owocnej pracy.

          ....................................................................................

          Język angielski

          Wprowadzenie słownictwa - dzieci mogą powtarzać: https://www.youtube.com/watch?v=uXLSP0l-aiM
           
          https://www.youtube.com/watch?v=nZFRg1GucZ8 - piosenka Freeze and dance - dzieci słuchają, po kilku odsłuchaniach mogą zacząć śpiewać, głównym celem słuchania jest zatrzymanie się w odpowiednim momencie.

          ...............................................................................................

          Poniżej znajdziecie Państwo scenariusz zajęć z edukacji matematycznej dotyczący figur geometrycznych. Ponadto znajdują się tu karty pracy do wykonania zadań. Miłej zabawy.

          30_Zabawy_z_figurami.pdf

          31_Zabawy_z_figurami.pdf

          wierszyki-i-zagadki-matematyczne-cz-2-pd.pdf

          wierszyki-i-zagadki-matematyczne-do-zabawy-i-nauki-fantastyczne.pdf

          zabawy-z-figurami-scenariusz-zajec.pdf