• Wycieczka do Zamościa

• 05.06.2023 17:01
      • W dniach 18-19 maja klasa 6a i 6b wraz z wychowawcami odbyli wycieczkę na Roztocze. Celem naszej wyprawy było zwiedzenie okolic przepięknej Zamojszczyzny.

• Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Zamość: Rynek Wielki z Ratuszem oraz oryginalnymi XVII-wiecznymi kamieniczkami Ormiańskimi, Rynek Solny, budynek Akademii Zamojskiej, Pałac Zamojskich, Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał, Bramę Szczebrzeską, fragmenty murów obronnych oraz Rynek Wodny. Po Zamościu oprowadzała nas lokalna przewodniczka - pani Dominika. Była ubrana w historyczny strój, który sama zaprojektowała i uszyła. Po obiedzie odbyliśmy podróż meleksami po ulicach Zamościa. Nocowaliśmy w pensjonacie „Telimena” w Zwierzyńcu, którego restauracja serwowała pyszną pizzę na kolację i ciepłe bułeczki oraz naleśniki na śniadanie. Drugiego dnia zwiedzaliśmy piękne okolice Krasnobrodu oraz Zwierzyńca. Tego dnia towarzyszyła nam pani przewodniczka Sylwia, która oprowadzała nas po Roztoczańskim Parku Narodowym. Mieliśmy również okazję obejrzeć wystawę stałą w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym, która składa się z 11 dioram prezentujących różne środowiska. Wycieczkę zakończyliśmy wizytą w McDonald i późnym wieczorem wróciliśmy szczęśliwie do TerespolaJ

• Wróć do listy artykułów