Aktualności

          • Akcja Sprzątania Świata

          • Zachęcamy do udziału w akcji charytatywnej pt. "Sprzątanie Świata", która odbędzie się 17.09.2022 godz. 11.00 w Terespolu.

            Przewidziane są fajne nagrody dla wszystkich uczestników.
            Akcja skierowana jest głównie do klas 6-8. Ograniczona liczba miejsc - tylko 40!

             
          • Laboratoria Przyszłości


          •             Nasza Szkoła  bierze udział w projekcie "Laboratoria Przyszłości", którego celem jest budowanie kreatywnych i technicznych kompetencji wśród uczniów. To inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ideą przedsięwzięcia jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
                        W ramach "Laboratoriów Przyszłości" organ prowadzący szkołę otrzymał od państwa wsparcie finansowe w wysokości 125 700 złotych. Wszystkie środki zostały przeznaczone na zakup sprzętu i oprogramowania do wykorzystywania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych oraz na lekcjach dodatkowych.
                        Zakupiliśmy drukarkę 3D wraz z zapasem filamentu w różnych kolorach. Do drukarki dokupiliśmy, kompatybilny z nią skaner, głowicę grawerującą oraz laptop do jej obsługi. Szkoła wzbogaciła się również w sprzęt do rejestracji obrazu i dźwięku – wysokiej klasy aparat fotograficzny z osprzętem (statyw, gimbal, dodatkowy obiektyw, lampa błyskowa, mikrofon, lampy na statywach do oświetlania planu), zestaw nagłownych mikrofonów bezprzewodowych. Zakupiliśmy również mikrokontroler, stacje lutownicze wraz z akcesoriami i zestawami do nauki lutowania.
                        Istotną część funduszy pochłonęły Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającym ich funkcjonowanie oraz dostęp do platformy z online z materiałami do wykorzystywania na zajęciach edukacyjnych.
                        Zakupiliśmy również klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami oraz obudowa dydaktyczną (podręczniki z gotowymi projektami do wykonania). Nabyliśmy dwa  rodzaje takich klocków: do nauki mechaniki i elektroniki. Kupiliśmy również zestaw do nauki kodowania i programowania robotów, zawiera on roboty oraz materiały do ich programowania. 
                        Nowy sprzęt wzbogaci również pracownie biologiczno-chemiczną i fizyczną (wysokiej jakości mikroskop klasyczny z kamerą cyfrową oraz mikroskop cyfrowy z wbudowanym wyświetlaczem, pirometr, zasilacz laboratoryjny, zestawy do budowania obwodów elektrycznych). Do przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (matematyka, fizyka, chemia, geografia) zakupiliśmy również multimedialne pracownie, które zawierają ogromną bazę materiałów online do wykorzystywania na zajęciach.
                        Wszystkie zakupione materiały będą wykorzystywane na obowiązkowych zajęciach w klasach od pierwszej do ósmej. Przy takim bogactwie i różnorodności zakupionych pomocy, praktycznie każdy nauczyciel będzie mógł je wykorzystywać na swoich lekcjach. Jedynym ograniczeniem jest pomysłowość i kreatywność. Przygotowaliśmy również wybór dodatkowych zajęć dla uczniów z robotyki, konstruowania, programowania, elektroniki tak aby jeszcze efektywniej wykorzystywać zakupiony sprzęt.
                        Dzięki pozyskanemu sprzętowi nasi uczniowie  będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności: sprawności manualne i techniczne, umiejętność samodzielnego i twórczego myślenia, myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej.  
            Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w kolejnych co najmniej pięciu latach szkolnych, począwszy od roku szkolnego 2022/2023, podczas średnio co najmniej 3 godzin zajęć w każdym tygodniu nauki. Informacje na temat realizacji tego projektu będą na bieżąco umieszczane na stronie internetowej naszej szkoły.
             Więcej informacji na temat tego projektu znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/laboratoria/

            Małgorzata Kamińska
            Szkolny koordynator programu Laboratoria Przyszłości
              
          • WYPRAWKA SZKOLNA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

          • WYPRAWKA SZKOLNA UCZNIA KLASY  PIERWSZEJ

            na rok szkolny 2022/2023

            * 2 zeszyty w dwie linie (kolorowe linie), 16  kartkowe  do edukacji polonistycznej,
            * 3 zeszyty w kratkę 16 kartkowe (edukacja matematyczna, j. angielski),
            * 1 zeszyt  czysty do edukacji przyrodniczej,
            * zeszyt w kratkę do religii,   
            * 2 teczki z gumką na rysunki,                                          
            * ryza papieru do ksero na cały rok,            
            * kredki ołówkowe i świecowe,
            * nożyczki,
            * farby plakatowe, pędzelki, kubek na wodę do farb,   
            * piórnik z wyposażeniem (zatemperowane ołówki, linijka, gumka do ścierania, klej),
            * strój gimnastyczny (krótkie granatowe spodenki i biała koszulka),
            * woreczek na strój gimnastyczny,
            * obuwie na zmianę w worku (podeszwa gumowa).

            Wszystkie   przedmioty należy  podpisać.

             
          • Ale to już było....


          • Ciężko jest żegnać się z nauczycielem, który tak wiele serca, troski i pracy włożył w edukację i wychowanie naszych dzieci. Zmierzyć się z tym faktem musieli rodzice i uczniowie klasy 3c, żegnając Panią Danutę Daniluk i wkraczając już jedną nogą na kolejny etap edukacyjny. Z tej okazji zorganizowano spotkanie integracyjne, którego celem było wspólne spędzenie czasu, jak również wyrażenie wdzięczności za wspaniałe 3 lata pracy z naszymi dziećmi. Miejsce, w którym na uczniów czekało mnóstwo wrażeń, a dorośli mogli spokojnie odetchnąć był FORT VII (ul. Forteczna 6). Oprócz niezliczonych atrakcji: paintball, gry integracyjne, dmuchaniec, wata cukrowa czy pieczenie kiełbasek, na uczestników czekała również imponująca lekcja historii, połączona ze zwiedzaniem Fortów. Po takim dniu pełnym wrażeń można było wreszcie zacząć wakacje. 

            Jeszcze raz dziękujemy Pani Danusi za ogrom pracy, trud, wrażliwość pedagogiczną i zawsze otwarte dla naszych dzieci, ogromne serce! 

            Uczniowie i rodzice klasy 3c 

            (D. Wójcik) 

          • Tuż przed ostatnim dzwonkiem....

          • W środę, tuż przed ostatnim dzwonkiem, klasa 6b wraz z wychowawcą p. B. Badalską wybrała się na rajd rowerowy do Kobylan, by połączyć przyjemne z pożytecznym-przybliżyć historię Dzieła Międzyfortowego Kobylany I i spędzić przyjemnie czas na świeżym powietrzu przed wakacyjną rozłąką. Jedno i drugie zadanie zostało zaliczone na szóstkę. Pan Dominik Litwiniuk zafundował nam piękną lekcję historii, opowiadając o dziedzictwach kulturowych naszego regionu, a o gry i zabawy na świeżym powietrzu zatroszczyli się sami zainteresowani. Pieczenie kiełbasek i słodki poczęstunek dopełniły całości i rajdowcy mogli spokojnie wrócić do swoich domów. Dziękujemy opiekunowi obiektu za miłe przyjęcie i zaopiekowanie się naszą grupą. Z przyjemnością jeszcze do Was wrócimy :-).

            D. Wójcik
            B. Badalska

             
          • UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

          • UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

            24 czerwca 2022 r.

             

             

            9.00 – zakończenie roku szkolnego dla klas I-III szkoły podstawowej

            9.30 – zakończenie roku szkolnego dla klas IV-VIII szkoły podstawowej

            O GODZ. 8.00 W KOŚCIELE PARAFIALNYM ZOSTANIE ODPRAWIONA MSZA ŚWIĘTA

          • Praca chemika

          •  

            W czerwcu dzieci z grup 6-latków uczestniczyły w zajęciach umożliwiających poznanie zawodu chemika. W ramach współpracy z przedszkolem rodzice będący pracownikami laboratorium chemicznego zaprezentowali pokazy chemiczne. Informacje i ciekawostki przekazane w trakcie spotkania zobrazowały prace w laboratorium chemicznym. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wysłuchały informacji i uczestniczyły w doświadczeniach.

             

          • Ogólnopolski Finał Igrzysk Dzieci w piłce nożnej- Głuchołazy

          • W dniach 16.06.-19.06 2022r w Głuchołazach uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Terespolu uczestniczyli Ogólnopolskim Finale Igrzysk Dzieci w piłce nożnej. W zawodach tych udział brały najlepsze drużyny z poszczególnych województw, nasza szkoła zajęła VII m.

          • Wycieczka klas V do Białegostoku

          • Wycieczka do Białegostoku odbyła się w piątek 10 czerwca. Uczestniczyli w niej uczniowie klas: Va, Vb oraz Vc, pod opieką pani Bogumiły Tymoszuk, pani Anna Puczki oraz pani Ewy Bloch. Rozpoczęła się ona od zwiedzania  Stadionu Miejskiego. Obecnie na stadionie swoje mecze rozgrywa występująca w Ekstraklasie Jagiellonia Białystok.
            Następnym punktem wycieczki było Epi-Centrum Nauki, Centrum Naukowe,  które znajduje się na terenie Stadionu Miejskiego. Skorzystaliśmy z Wystawy Głównej, na terenie której znajduje się niemal 100 stanowisk doświadczalnych i obejmuje kilkanaście obszarów tematycznych: optyka, transport, telekomunikacja, medycyna, automatyka, robotyka, mechanika oraz wiele innych.
            Po wizycie w Epi-Centrum przyszedł czas na obiad, na który wybraliśmy się do Galerii Handlowej Biała. Przy okazji dzieci skorzystały z wolnego czasu i zakupiły pamiątki.
            Po obiedzie, pełni sił  wybraliśmy się na spacer po Białymstoku zaczynając od Pałacu oraz Parku Branickich. Odwiedziliśmy również Rynek Kościuszki - główny plac Białegostoku, gdzie znajduje się Ratusz oraz malownicze kamienice. Zwiedzanie zakończyliśmy przy pomniku Księdza Jerzego Popiełuszki.
            Szczęśliwie powróciliśmy do Terespola późnym wieczorem.
            Anna Puczka
             
        • Mali przyjaciele alpak
          • Mali przyjaciele alpak

          • W poniedziałek 13 czerwca czterolatki z naszego przedszkola wyruszyły na kolejną już wycieczkę – tym razem odwiedziły „Alpakaland” w Ogrodnikach.
            Pobyt w tym wyjątkowym miejscu maluchy rozpoczęły od zabaw na bardzo rozbudowanym i urozmaiconym placu zabaw. Dzieci skakały na trampolinach, zjeżdżały na mini tyrolce, pokonywały tory przeszkód czy bawiły się w piaskownicy. Maluchy mogły poza tym układać klocki, ale także odpoczywać na hamakach oraz huśtawkach. Nasze czterolatki znakomicie odnalazły się w tym dziecięcym raju, niestrudzenie zaliczając kolejne atrakcje, a w między czasie urządzając piknik na trawie.
            Główną atrakcją było oczywiście głaskanie oraz karmienie alpak, które bardzo radośnie reagowały na zachwycone nimi dzieciaki. Czterolatki miały okazję przebywać z alpakami zarówno w ogrodzonej przestrzeni, jak i później na placu, na który alpaki zostały wypuszczone przez ich właścicielkę.
            Wiele radości sprawiło maluszkom także karmienie świnek morskich, czy owieczek, które zdecydowanie polubiły nasze przedszkolaki.
            Pobyt w „Alpakalndzie” zakończył się obiadem – czterolatki z apetytem zajadały kiełbaski z ogniska. Maluchy wróciły do przedszkola bardzo zmęczone, ale pełne wrażeń i niezwykle zadowolone z wycieczki, którą zorganizowały wychowawczynie – Kamila Korneluk, Marzenka Grygorowicz oraz Ilona Białowąs, zaś w opiece pomagały panie Ela i Magda oraz mamy naszych przedszkolaków.

                                                                                                                              KK

             
          • XIX Olimpiada Przedszkolaka

          • XIX Olimpiada Przedszkolaków

                        9 maja na terenie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego miała miejsce XIX Olimpiada Przedszkolaków. Zoorganizowana została przez Klub Olimpijczyka funkcjonujący przy ALO pod kierownictwem pana Andrzeja Korbala i Krystyny Pucer wraz z  młodzieżą . Wydarzenie odbyło się pod patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.  Piknik olimpijski odbył się już po raz XIX , po dwóch latach przerwy spowodowanej przez pandemię.