• Nowe zasady funkcjonowania przedszkola

          • NOWE ZASADY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA

            Na podstawie Wytycznych dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego Ministerstwa Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.

            1. Zgodnie ze Statutem Przedszkola Miejskiego w Terespolu do podmiotu może uczęszczać wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
            2. Przyprowadzając dziecko do przedszkola każdy rodzic musi mieć świadomość potencjalnego zagrożenia jakie niesie  ze sobą koronawirus i bierze pełną odpowiedzialność za dobrowolne pozostawienie dziecka w placówce.
            3. Przebywanie osób trzecich na terenie placówki zostaje ograniczone. Za osobę trzecią uznaje się osobę niebędącą pracownikiem, rodzicem/opiekunem dziecka ani nauczycielem.
            4. Okres adaptacyjny dla wychowanków grup przedszkolnych 3 oraz 4letnich wynosi jeden miesiąc (do końca września), w tym czasie osoby przyprowadzające uczniów do przedszkola mogą przebywać w placówce do czasu, kiedy dziecko rozpocznie zajęcia.
            5. Zabrania się osobom trzecim w czasie trwania zajęć lekcyjnych przebywania na korytarzach przedszkolnych oraz wchodzenia do sal lekcyjnych, kiedy odbywają się zajęcia.
            6. Rodzice mają prawo do spotkań z wychowawcami grup po wcześniejszym umówieniu się.
            7. Na teren szkoły można wchodzić tylko wejściem głównym, za wyjątkiem dzieci klas 0  oraz dzieci 5 letnich i ich rodziców/opiekunów prawnych oraz dzieci niepełnosprawnych i ich rodziców/opiekunów prawnych.
            8. Osoby trzecie mogą odprowadzić dzieci tylko do szatni.
            9. Osoby trzecie po przyprowadzeniu dziecka do szatni, niezwłocznie opuszczają teren przedszkola.
            10. Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający dzieci do/z podmiotu mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników podmiotu jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący min. 2 m.
            11. Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej podmiotu, z zachowaniem zasady - 1 rodzic z dzieckiem.
            12. Dzieci do podmiotu są przyprowadzane/ odbierane przez osoby zdrowe.
            13. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych nie wolno przyprowadzać dziecka do podmiotu.
            14. Każdy rodzic/opiekun musi być zaopatrzony w osobiste środki ochrony, tj. maseczka.
            15. Należy wyjaśnić dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
            16. Rodzic powinien zapewnić dziecku podpisaną butelkę z piciem na czas jego pobytu w przedszkolu.
            17. Rodzic po wejściu do budynku zobowiązany jest do zdezynfekowania dłoni, następnie przekazuje dziecko pod opiekę pracownikowi przedszkola, który pomoże mu przebrać się w szatni oraz odprowadzi je do sali zajęć.
            18. Jedna grupa dzieci przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
            19. Do grupy przyporządkowani są ci sami opiekunowie.
            20. Rodzice/opiekunowie prawni wyrażają zgodę na piśmie na mierznie temperatury dziecka w trakcie jego pobytu w przedszkolu, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
            21. W przypadku wystąpienia u dziecka niepokojących objawów opiekun grupy niezwłocznie powiadamia rodzica dziecka oraz odprowadza je do pomieszczenia izolacyjnego.
            22. W celu zapewnienia lepszej komunikacji rodzic zobowiązany jest do pozostawienia dwóch numerów kontaktowych (jeden numer prywatny, drugi numer do współmałżonka/opiekuna dziecka lub np. do pracy) w celu szybszego i lepszego kontaktu w momencie zaistnienia zagrożenia.
            23. Rodzicu, regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie. Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
          • Szkolny zestaw podręczników na rok szkolny 2020/2021

          • Podręczniki i ćwiczenia do nauki religii katolickiej na rok szkolny 2020/2021 ulegają zmianie w klasach: 0, 1 i 5. W pozostałych klasach są takie same jak w ubiegłych latach. Tak więc do klasy 0 czyli zerówki obowiązuje teraz ćwiczeniopodręcznik o tytule „Tak! Jezus mnie kocha” (nr dopuszczenia: AZ-04-01/20-KI-1/20). Do klasy 1 również jest ćwiczeniopodręcznik „Poznaję Boży świat” (nr dopuszczenia: AZ-11-01/18-KI-4/20). Do klasy 5 jest podręcznik „Szczęśliwi, którzy szukają prawdy” (nr dopuszczenia: AZ-21-01/20-KI-2/20) oraz zeszyt ćwiczeń pod tym samym tytułem (nie ma numeru dopuszczenia). Wszystkie podręczniki i ćwiczenia są z Wydawnictwa JEDNOŚĆ.

            Podręczniki do religii Rodzice zakupują we własnym zakresie (tam gdzie jest taki sam jak w ubiegłym roku można odkupić używany).


            RODZICE NA ROK SZKOLNY 2020/2021 KUPUJĄ TYLKO RELIGIĘ

            WYKAZ_PODRECZNIKOW_DO_RELIGII_2019_2020.docx
            SZKOLNY_ZESTAW_PODRECZNIKOW_SZKOLA_PODSTAWOWA_2019.docx
            Szkolny_Regulamin_Wypozyczania_Darmowych_Podrecznikow.pdf
        • Podsumowanie projektu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury"
          • Podsumowanie projektu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury"

          • W roku szkolnym 2019/2020 gr. I 3-latków przystąpiła do realizacji projektu: "Mały Miś w świecie wielkiej literatury". Realizacja projektu posłużyła przede wszystkim rozwojowi czytelnictwa oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych dzieci. Przedszkolaki wraz z rodzicami w domu oraz podczas zajęć w przedszkolu zrealizowały następujące moduły:
            1) Czytające przedszkolaki;
            2) Misiowy wolontariat;
            3) Dzień Pluszowego Misia;
            4) Bezpieczni z Małym Misiem;
            5) Zmisiowany Dzień Matematyki;
            6) Mały Miś i Prawa Dziecka.
            Praca z modułami Małego Misia pozwoliła na realizację wszystkich kierunków polityki oświatowej dotyczący przedszkoli. Realizacja projektu przyniosła korzyści zarówno dla dzieci, rodziców oraz przedszkola. Dowodem na to jest otrzymanie certyfikatu wzorowej placówki. Koordynatorem projektu była p. Renata Bednarzak.

        • Zajęcia logopedyczne w domu
          • Zajęcia logopedyczne w domu

          • Ćwiczymy Metodą Dennisona                           

            Dzisiejsze ćwiczenia dedykuję w szczególności wszystkim uczniom oraz dzieciom z grup 6-latków, które już za chwilkę (miejmy nadzieję...) usiądą w szkolnych ławkach i będą musiały przystosować się do nowych warunków. Poniżej przedstawiam kilka cennych informacji oraz przykłady ćwiczeń, zaczerpnięte z kinezjologii edukacyjnej, które bardzo korzystnie wpływają na procesy uczenia się.

            1. Picie wody

            Większość naszego mózgu składa się z wody (ok. 75%, jest jej tam aż 1,5 litra). Tylko nawodniony mózg jest zmobilizowany do pracy, szybciej przewodzi impulsy nerwowe, a więc szybciej myślimy, efektywniej pracujemy, kreatywniej działamy. Woda mobilizuje mózg do pracy, jest elektrolitem ułatwiającym przesyłanie impulsów nerwowych do półkul mózgowych.

            Ale uwaga!!! Wody nie zastąpi sok, herbata, kompot, czy inne napoje. Powinna mieć temperaturę pokojową i być popijana małymi łykami. 


            2. Leniwe ósemki

            Rysowane zawsze od środka w kierunku lewego górnego rogu. Dziecko w trakcie rysowania powinno skupić się na rysowaniu po linii wzorcowej oraz jednoczesnym śledzeniu przyrządu wzrokiem. Należy 8-10 razy narysować ósemkę jedną ręką, a następnie zmienić rękę (i kolor przyrządu do rysowania, aby widzieć różnice) i ponownie ok. 10 razy narysować ósemkę. Na koniec oburącz  (nie wyprzedzając ręka ręki) rysować jeszcze kilka razy (tu trzeba będzie przytrzymać dziecku kartkę). W ósemce ciekawe jest to, że jej kształt daje nam informacje, który analizator jest u dziecka silniej rozwinięty. Jeśli narysowana ósemka jest jakby spłaszczona to oznacza, że silniej pracuje analizator słuchu. Jeśli ósemka jest wyraźnie zaokrąglona to oznacza przewagę analizatora wzroku. 

            3. Rysowanie oburącz

            Na wysokości wygodnej dla dziecka rysujemy pionową linię. Dziecko staje na wprost i jednocześnie zaczyna rysować po obu stronach osi obiema rękoma to samo np. kropelki deszczu, słoneczko, drzewo (elementy nie mogą być zbyt skomplikowane). Należy pilnować, aby dziecko rysowało w jednym tempie, możliwie jak najdokładniej oraz, aby żadna ręka nie prześcigała drugiej. Dobrze by było, aby schemat 4-elementowy powtórzyć kilka razy.

            Więcej na ten temat  (wystarczy przekopiować do wyszukiwarki):

            http://www.parcevskio.lt/wp-content/uploads/2016/10/Prezentacja-Gimnastyka-mozgu.pdf 

            http://www.fizjoterapeutom.pl/files/15/metoda_dennisona.pdf


            Zachęcam i życzę powodzenia!

                                                                                  D. Wójcik                                                     


             
          • День русского языка, славянской письменности и культуры

          • 6 czerwca obchodzony jest Dzień Języka Rosyjskiego. UNESCO dzień ten zarezerwowało dla języka rosyjskiego nie bez powodu. Jest to dzień urodzin wielkiego rosyjskiego poety Aleksandra Puszkina, uważanego za twórcę współczesnego, literackiego języka rosyjskiego.

            Międzynarodowy Dzień Języka Rosyjskiego to doskonała okazja, by uczestniczyć w organizowanych w wielu szkołach  imprezach i przybliżyć sobie informacje dotyczące kultury i tradycji rosyjskich.

             W maratonie konkursów zorganizowanym przez Rosyjski Ośrodek Nauki i Kultury w Warszawie wzięła też i nasza uczennica Krysia Goroszko, która pisała esej na jeden z wybranych tematów:
            – «Я русский бы выучил только за то…»;
            – «Нежные струны славянской души…»;
            – «Изучить язык-понять душу народа»;
            – «Мой любимый герой русской литературы»
            – «Что бы я хотел увидеть в России?».

            Wzięła również udział w konkursie recytatorskim poezji/prozy A. S. Puszkina

            Krysia otrzyma certyfikat uczestnictwa, a najlepsze prace laureatów będę opublikowane w czasopiśmie  «Здравствуйте!» na stronie ronik.org.pl.  Czekamy na wyniki!!