• Spotkanie z misjonarzem z Afryki

05.06.2019 21:04

W piątek odwiedził nas kolega ks. Artura - ojciec Mateusz - misjonarz z Afryki. Opowiadał on naszym najmłodszym uczniom o swojej pracy i dzieciach z Afryki. Filmy, opowieści, stroje i zabawki dzieci afrykańskich bardzo interesowały młodych słuchaczy. Nasi najmłodsi zrozumieli też, jak trudne jest życie w Afryce i że nauka, która w Polsce dla wielu dzieci jest przykrym obowiązkiem, w Afryce jest przyjemnością oraz wytchnieniem od ciężkiej pracy. Dziękujemy ks. Arturowi za zorganizowanie tej pouczającej lekcji.

• Spotkanie autorskie

04.06.2019 21:20

Dnia 30 maja 2019 r. uczniowie klas drugich wzięli udział w spotkaniu autorskim z Edytą Zarębską, bajkopisarką i ilustratorką, laureatką konkursu literackiego im. Astryd Lindgren, które odbyło się w Bibliotece Miejskiej. Dzieci z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem słuchały opowieści autorki, brały udział w konkursie rysunkowym i śpiewie. Na koniec chętni zakupili książki i otrzymali autograf.

• BIAŁYSTOK PEŁEN ATRAKCJI

04.06.2019 21:17

22 maja klasy IIIa, IIIb i IIc były na wycieczce w Białymstoku. W programie wycieczki był spektakl „Lenka” w Białostockim Teatrze Lalek, następnie zwiedzanie Piwnicy Lalek, gdzie raz powołane do życia postaci, lalki, maski i rozmaite teatralne rekwizyty, kostiumy, a nawet całe dekoracje nie giną. Już pełni wrażeń udaliśmy się spacerkiem przez Starówkę i jedyny w Polsce Rynek w kształcie trójkąta z krótką przerwą na lody do Pałacu Branickich. Tam na warsztatach „Mydło lubi zabawę” wykonaliśmy pamiątkowe mydełka i zwiedziliśmy gabinety lekarskie. Bardzo głodni zjedliśmy pyszny obiad. Na zakończenie wycieczki w Parku Jurajskim od przewodnika dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek z życia dinozaurów i skorzystaliśmy z atrakcji parku linowego. Pełni wrażeń, zmęczeni ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy szczęśliwie do domu.

• Szóstoklasiści w Warszawie

02.06.2019 18:31

W dniu 30 maja 2019 roku uczniowie klas 6a i 6b wraz z opiekunami: p. A. Puczka, p. E. Rudzką, p. M. Kamińską oraz  p. E. Kuczyńską, odbyli jednodniową wycieczkę do Warszawy.  Pierwszym celem naszej wycieczki była wizyta w Pałacu Kultury i Nauki oraz wjazd na 30 piętro (wysokość 114m), gdzie mieści się taras widokowy i rozciąga się piękna panorama naszej Stolicy. Kolejnym punktem naszej wyprawy była Papugarnia Carmen, miejsce pełne kolorowych ptaków, które można zobaczyć z bliska. Papugarnia to unikalna atrakcja ponad 40 gatunków egzotycznych papug, któe można było dotknąć a nawet nakarmić. Po wizycie w Papugarni przyszedł  czas posiłku oraz czas na zakupy, gdzie w tym celu udaliśmy się do centrum handlowego Złote Terasy. Ostatnim puktem naszej wycieczki była wizyta w Manufakturze Czekolady, gdzie poznaliśmy proces powstawania czekolady, od ziarna do zapakowanej tabliczki pachnącej czekolady. Każdy z nas wykonał własną czekoladę. Szczęśliwi oraz pełni wrażeń powróciliśmy  do Terespola.

Anna Puczka

• Wycieczka do Trójmiasta

30.05.2019 21:18

W dniach 21-24 maja 2019 roku odbyła się czterodniowa wycieczka nad morze. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klasy 7a, 7b oraz 8a wraz z opiekunami: Paniami Tymoszuk, Konarską i Kamińską.
      Pierwszego dnia zwiedziliśmy zamek w Malborku, który uznawany jest za największy zamek w Europie zbudowany z cegły. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy historię tej budowli i ciekawostki architektoniczne. Zamek zrobił na nas ogromne wrażenie. Potem pojechaliśmy do Władysławowa, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie, po czym zjedliśmy pyszny posiłek, którego nie mogliśmy się doczekać i poszliśmy na spacer brzegiem morza.
      Następnego dnia udaliśmy się do katedry w Gdańsku - Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego, po którym poszliśmy na spacer do parku. Po spacerze pojechaliśmy do Gdyni, gdzie podziwialiśmy Dar Pomorza oraz niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów w Akwarium Gdyńskim. Kolejnym przeżyciem był rejs statkiem z Gdyni do Helu, miejscowości słynącej z pięknej szachulcowej zabudowy oraz fokarium. Spacerując po mieście dotarliśmy na cypel, który jest końcem-początkiem Półwyspu Helskiego. Zmęczeni wróciliśmy do pensjonatu na posiłek, a wieczorem poszliśmy na plażę.
      Trzeciego dnia ponownie wyruszyliśmy do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej, przeszliśmy Drogą Królewską, czyli ulicą Długą oraz Długim Targiem, a następnie ulicą Mariacką i wzdłuż rzeki Motławy, byliśmy też w Bazylice Mariackiej. Cały spacer wzbogacony był ciekawymi opowieściami naszego przewodnika o życiu mieszkańców miasta na przestrzeni dziejów. Po spacerze ulicami Gdańska udaliśmy się na Westerplatte. Szeroki deptak doprowadził nas do samego pomnika, na którym widniał napis „Nigdy więcej wojny”. Następny był Sopot, a tam spacerowaliśmy brzegiem morza i dotarliśmy aż do Gdyni Orłowo. Po ciężkim dniu pełnym wrażeń wróciliśmy na nocleg do Władysławowa.
      Ostatniego dnia zwiedziliśmy miejscowość Szymbark, w której podziwialiśmy malownicze krajobrazy i poznaliśmy kulturę kaszubską. Zobaczyliśmy między innymi „domek do góry nogami”, najdłuższą deskę świata i zasiedliśmy wspólnie przy najdłuższym stole. Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Terespola.