• ZAJĘCIA BASENOWE

05.06.2019 21:08

W tym roku szkolnym 2018/19 aż 14 uczniów przystąpiło do egzaminu na kartę pływacką z powodzeniem. Wymagania nie są łatwe, a mianowicie należy  przepłynąć 200m (8 basenów), w tym 150m (6 basenów) na brzuchu kraulem lub żabką i 50m (2 baseny) na plecach bez odpoczynku i bez stawania na dno, jednym ciągiem, oraz trzeba skoczyć  na głowę lub nogi ze słupka i przepłynąć 5m pod wodą. Najmłodsze zdobywczynie karty to trzy uczennice klasy II. Gratulujemy. Muszę pochwalić się jeszcze jednym sukcesem, a mianowicie dwóch uczniów naszej szkoły zdobyło żółty czepek, czyli przepłynęli bez odpoczynku 60 długości basenu. Wielkie, wielkie gratulacje. Podziękowania kieruję do rodziców, którzy pomagali w opiece nad dziećmi.

• Spotkanie z misjonarzem z Afryki

05.06.2019 21:04

W piątek odwiedził nas kolega ks. Artura - ojciec Mateusz - misjonarz z Afryki. Opowiadał on naszym najmłodszym uczniom o swojej pracy i dzieciach z Afryki. Filmy, opowieści, stroje i zabawki dzieci afrykańskich bardzo interesowały młodych słuchaczy. Nasi najmłodsi zrozumieli też, jak trudne jest życie w Afryce i że nauka, która w Polsce dla wielu dzieci jest przykrym obowiązkiem, w Afryce jest przyjemnością oraz wytchnieniem od ciężkiej pracy. Dziękujemy ks. Arturowi za zorganizowanie tej pouczającej lekcji.

• Spotkanie autorskie

04.06.2019 21:20

Dnia 30 maja 2019 r. uczniowie klas drugich wzięli udział w spotkaniu autorskim z Edytą Zarębską, bajkopisarką i ilustratorką, laureatką konkursu literackiego im. Astryd Lindgren, które odbyło się w Bibliotece Miejskiej. Dzieci z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem słuchały opowieści autorki, brały udział w konkursie rysunkowym i śpiewie. Na koniec chętni zakupili książki i otrzymali autograf.

• BIAŁYSTOK PEŁEN ATRAKCJI

04.06.2019 21:17

22 maja klasy IIIa, IIIb i IIc były na wycieczce w Białymstoku. W programie wycieczki był spektakl „Lenka” w Białostockim Teatrze Lalek, następnie zwiedzanie Piwnicy Lalek, gdzie raz powołane do życia postaci, lalki, maski i rozmaite teatralne rekwizyty, kostiumy, a nawet całe dekoracje nie giną. Już pełni wrażeń udaliśmy się spacerkiem przez Starówkę i jedyny w Polsce Rynek w kształcie trójkąta z krótką przerwą na lody do Pałacu Branickich. Tam na warsztatach „Mydło lubi zabawę” wykonaliśmy pamiątkowe mydełka i zwiedziliśmy gabinety lekarskie. Bardzo głodni zjedliśmy pyszny obiad. Na zakończenie wycieczki w Parku Jurajskim od przewodnika dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek z życia dinozaurów i skorzystaliśmy z atrakcji parku linowego. Pełni wrażeń, zmęczeni ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy szczęśliwie do domu.

• Szóstoklasiści w Warszawie

02.06.2019 18:31

W dniu 30 maja 2019 roku uczniowie klas 6a i 6b wraz z opiekunami: p. A. Puczka, p. E. Rudzką, p. M. Kamińską oraz  p. E. Kuczyńską, odbyli jednodniową wycieczkę do Warszawy.  Pierwszym celem naszej wycieczki była wizyta w Pałacu Kultury i Nauki oraz wjazd na 30 piętro (wysokość 114m), gdzie mieści się taras widokowy i rozciąga się piękna panorama naszej Stolicy. Kolejnym punktem naszej wyprawy była Papugarnia Carmen, miejsce pełne kolorowych ptaków, które można zobaczyć z bliska. Papugarnia to unikalna atrakcja ponad 40 gatunków egzotycznych papug, któe można było dotknąć a nawet nakarmić. Po wizycie w Papugarni przyszedł  czas posiłku oraz czas na zakupy, gdzie w tym celu udaliśmy się do centrum handlowego Złote Terasy. Ostatnim puktem naszej wycieczki była wizyta w Manufakturze Czekolady, gdzie poznaliśmy proces powstawania czekolady, od ziarna do zapakowanej tabliczki pachnącej czekolady. Każdy z nas wykonał własną czekoladę. Szczęśliwi oraz pełni wrażeń powróciliśmy  do Terespola.