• Wycieczka do Trójmiasta

30.05.2019 21:18

W dniach 21-24 maja 2019 roku odbyła się czterodniowa wycieczka nad morze. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klasy 7a, 7b oraz 8a wraz z opiekunami: Paniami Tymoszuk, Konarską i Kamińską.
      Pierwszego dnia zwiedziliśmy zamek w Malborku, który uznawany jest za największy zamek w Europie zbudowany z cegły. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy historię tej budowli i ciekawostki architektoniczne. Zamek zrobił na nas ogromne wrażenie. Potem pojechaliśmy do Władysławowa, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie, po czym zjedliśmy pyszny posiłek, którego nie mogliśmy się doczekać i poszliśmy na spacer brzegiem morza.
      Następnego dnia udaliśmy się do katedry w Gdańsku - Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego, po którym poszliśmy na spacer do parku. Po spacerze pojechaliśmy do Gdyni, gdzie podziwialiśmy Dar Pomorza oraz niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów w Akwarium Gdyńskim. Kolejnym przeżyciem był rejs statkiem z Gdyni do Helu, miejscowości słynącej z pięknej szachulcowej zabudowy oraz fokarium. Spacerując po mieście dotarliśmy na cypel, który jest końcem-początkiem Półwyspu Helskiego. Zmęczeni wróciliśmy do pensjonatu na posiłek, a wieczorem poszliśmy na plażę.
      Trzeciego dnia ponownie wyruszyliśmy do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej, przeszliśmy Drogą Królewską, czyli ulicą Długą oraz Długim Targiem, a następnie ulicą Mariacką i wzdłuż rzeki Motławy, byliśmy też w Bazylice Mariackiej. Cały spacer wzbogacony był ciekawymi opowieściami naszego przewodnika o życiu mieszkańców miasta na przestrzeni dziejów. Po spacerze ulicami Gdańska udaliśmy się na Westerplatte. Szeroki deptak doprowadził nas do samego pomnika, na którym widniał napis „Nigdy więcej wojny”. Następny był Sopot, a tam spacerowaliśmy brzegiem morza i dotarliśmy aż do Gdyni Orłowo. Po ciężkim dniu pełnym wrażeń wróciliśmy na nocleg do Władysławowa.
      Ostatniego dnia zwiedziliśmy miejscowość Szymbark, w której podziwialiśmy malownicze krajobrazy i poznaliśmy kulturę kaszubską. Zobaczyliśmy między innymi „domek do góry nogami”, najdłuższą deskę świata i zasiedliśmy wspólnie przy najdłuższym stole. Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Terespola.

• Wyjazd do Gimnazjum nr 2 w Brześciu

02.06.2019 18:17

W dniach 23-25 maja uczniowie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Terespolu  oraz Zespołu Szkół Publicznych nr 1 uczestniczyli, w ramach podpisanej współpracy, w wyjeździe do Gimnazjum nr 2 w Brześciu. Gospodarze przygotowali uroczystą akademię oraz wspólne lekcje z języka rosyjskiego oraz języka angielskiego. Uczniowie zwiedzali też Muzeum Juliana Ursyna Niemcewicza w Skokach, uczestniczyli w rejsie statkiem po Muchawcu, bawili się na wesołym miasteczku. Wyjazd dał uczniom możliwość wykorzystania znajomości języka rosyjskiego w praktyce – w czasie towarzyskich rozmów, na zakupach itp. Po wakacjach nastąpi rewizyta uczniów Gimnazjum nr 2 z Brześcia.

• Pierwsza Pomoc

30.05.2019 20:24

O zasadach udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, krok po kroku, mówił wolontariusz Polskiego Czerwonego Krzyża p. Michał. Przeprowadził On zajęcia w 7 klasach a uczniowie aktywnie w nich uczestniczyli. Wiedzą już jak postępować, gdy dochodzi do niebezpiecznej sytuacji i nie zawahają się przed udzieleniem pomocy poszkodowanemu, a być może nawet uratują mu życie.

• Zaproszenie na XXVIII Dziecięcy Festiwal Piosenki

30.05.2019 20:22

Zapraszamy Rodziców do kibicowania uczestnikom XXVIII Dziecięcego Festiwalu Piosenki. Rozpocznie się on w piątek 31 maja o godzinie 11:00 na placu szkolnym. Występować będzie 20 wykonawców, a wśród nich Państwa Pociechy!

• "Wielkie rzeczy się dzieją, kiedy się spotykają ludzie z górami"- wycieczka klas V w Góry Świętokrzyskie.

19.05.2019 21:21

W dniach 8-9 maja uczniowie klas V, pod opieką swoich wychowawców poznawali historię i podziwiali piękno przyrody Gór Świętokrzyskich. Zobaczyli wiele ciekawych miejsc. Swoją wycieczkę rozpoczęli od wizyty w Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. Poznali życie i twórczość renesansowego poety, spacerowali po parku, w którym rosła niegdyś słynna lipa. Po południu zachwycali się pięknem Jaskini Raj. Drugi dzień wypełnił pobyt w sanktuarium na Świętym Krzyżu, spacer piękną Aleją Miniatur w Krajnie-Zagórzu oraz pobyt w Galerii Minerałów w Świętej Katarzynie, połączony z pokazem szlifowania minerałów. Wieczorem uczniowie relaksowali się w Parku Wodnym. Dzień trzeci rozpoczęliśmy od zwiedzania średniowiecznego zamku w Chęcinach, gdzie uczestniczyliśmy w pokazie średniowiecznych tańców. Pozostając w tematyce średniowiecznej odwiedziliśmy gród i wysłuchali historii opowiadanych przez pasjonata historii średniowiecznej pana Pędzika. Po południu obejrzeliśmy dąb w Zagnańsku i złożyliśmy wizytę w domu, który niegdyś należał do Henryka Sienkiewicza, a w którym dzisiaj mieści się jego muzeum. Oblęgorek nas oczarował podobnie jak kiedyś jego sławnego właściciela. Bogatsi w nową wiedzę i doświadczenia wróciliśmy do Terespola.