• Nie tylko nauką żyje uczeń.

12.06.2023 11:26

31 maja uczniowie klasy 5 a i 5b w ramach integracji klasowej i między klasowej odbyli wycieczkę do Białej Podlaskiej.

Obowiązkowym elementem wyjazdu było kino oraz długo wyczekiwany przez uczniów film „ Super Mario Bros”.  Po długim seansie dzieci odwiedziły też restaurację MC Donald’s ,  w której posiliły się. Wycieczka po raz kolejny pokazała, iż dzieci z ZSP nr 1 w Terespolu potrafią we właściwy sposób zachować się w miejscach publicznych oraz środkach komunikacji. Nasi uczniowie są też zaangażowanymi odbiorcami sztuki filmowej, co zachęca do kolejnych wyjazdów.

E.Rudzka

• Wycieczka do Zamościa

05.06.2023 17:01

W dniach 18-19 maja klasa 6a i 6b wraz z wychowawcami odbyli wycieczkę na Roztocze. Celem naszej wyprawy było zwiedzenie okolic przepięknej Zamojszczyzny.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Zamość: Rynek Wielki z Ratuszem oraz oryginalnymi XVII-wiecznymi kamieniczkami Ormiańskimi, Rynek Solny, budynek Akademii Zamojskiej, Pałac Zamojskich, Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał, Bramę Szczebrzeską, fragmenty murów obronnych oraz Rynek Wodny. Po Zamościu oprowadzała nas lokalna przewodniczka - pani Dominika. Była ubrana w historyczny strój, który sama zaprojektowała i uszyła. Po obiedzie odbyliśmy podróż meleksami po ulicach Zamościa. Nocowaliśmy w pensjonacie „Telimena” w Zwierzyńcu, którego restauracja serwowała pyszną pizzę na kolację i ciepłe bułeczki oraz naleśniki na śniadanie. Drugiego dnia zwiedzaliśmy piękne okolice Krasnobrodu oraz Zwierzyńca. Tego dnia towarzyszyła nam pani przewodniczka Sylwia, która oprowadzała nas po Roztoczańskim Parku Narodowym. Mieliśmy również okazję obejrzeć wystawę stałą w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym, która składa się z 11 dioram prezentujących różne środowiska. Wycieczkę zakończyliśmy wizytą w McDonald i późnym wieczorem wróciliśmy szczęśliwie do TerespolaJ

• Z ogrodu istnienia

02.06.2023 14:40
      31 maja gościliśmy w naszej szkole niezwykłych artystów Perły Życia ze Środowiskowego Domu Samopomocy w Kodniu, których opiekunem artystycznym, reżyserem spektakli, dobrym duchem wkładającym całe swe  serce jest p. Beata Kupryś.
      Mottem działań są Jej słowa:
      ,,Chcieliśmy pokazać, ile zmagań z samym sobą niesie życie każdego z nas. Kiedy nie rozumiemy bliskich, a potem ich tracimy. Ile wysiłku potrzeba, aby zmierzyć się z samotnością, by odkryć, że często pojawiają się obce osoby, które chcą się do nas zbliżyć. I zależy im na nas, szukają możliwości dotarcia tam, gdzie nie ma miejsca na bliskość… Wpuszczają do własnego ogrodu istnienia doświadczając zauważenia, akceptacji, wchodząc w zwykłe i niezwykłe ludzkie relacje…”
      Uczniowie z uwagą słuchali i oglądali interpretację „ Tajemniczego ogrodu” F. H. Burnett. Pantomimą, muzyką i tańcem oraz wrażliwością na sztukę osoby z niepełnosprawnościami pokazały, że miłość, przyjaźń i dobro są wartościami, które pozwalają uwrażliwić ludzi i przetrwać trudne chwile.
      To niezwykłe spotkanie dostarczyło uczniom i nauczycielom wielu wzruszeń i pozytywnych emocji.
      A. Klim
    • Warsztaty kulinarne

26.05.2023 11:42

19 maja uczniowie z klas trzecich gościli  w Ekologicznym Gospodarstwie Agroturystycznym Haczki u  Panny Apteczkowej- orędowniczki smaków Lubelszczyzny. Podczas warsztatów kulinarnych poznali lokalne tradycje kulinarne, delektowali się regionalnymi frykasami: zupą z pokrzywy, cebularzami, chlebem z ziarnami, sernikiem z mniszkiem, konfiturami i lemoniadą, a także pod nadzorem gospodyni przygotowali pierogi z serem i miętą oraz ciastka – słodziaki.