• Witaj wiosno!

      19.03.2021 20:14

      Dnia 19.03.2021r obchodziliśmy w naszej szkole "Święto wiosny", a tym samym Dzień Samorządu Uczniowskiego. Dzieci z klas I-III poprzebierały się w piękne wiosenne stroje. Panie w swoich klasach zorganizowały konkurs na najlepsze przebranie, przygotowały gry,zabawy,rebusy i zagadki o wiośnie. Na zajęciach plastycznych uczniowie robili kolorowe wianki z kwiatów. To był wesoły i udany dzień.

      Pozdrawiamy wszystkich

      S U

    • Szanowni Rodzice/Opiekunowie!

      22.03.2021 11:16

      Od poniedziałku 22.03.2021 r. do 11.04.2021 r. uczniowie klas I-III przechodzą na nauczanie zdalne.

      Jest to bardzo trudny czas dla nas wszystkich. Sądzę, że zachowując reżim sanitarny zdołamy przezwyciężyć wirusa. W chwili obecnej najważniejszą rzeczą jest zdrowie nas wszystkich. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. nakłada na szkołę obowiązek zapewnienia opieki świetlicowej i umożliwienie nauki zdalnej dzieciom klas I-III tych rodziców, którzy są zaangażowani w zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie Covid – 19.

      Rodzice wymienionych uczniów składają stosowne pismo do dyrektora szkoły.

      Dyrektor szkoły

      Zenon Iwanowski

    • Lektury dostępne – kolejne materiały udostępnione!

      22.03.2021 11:15

      Czym są Lektury dostępne?

      Seria Lektury dostępne to multimedialne książki pomocnicze do edukacji językowej i polonistycznej wraz z odpowiadającymi im materiałami ćwiczeniowymi, które służą utrwalaniu wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.

      Cykl ten został opracowany na zlecenie Ministra Edukacji i Nauki przez zespół doświadczonych ekspertów współpracujących z Pracownią Lingwistyki Migowej Uniwersytetu Warszawskiego. W przygotowaniu tłumaczeń na polski język migowy (PJM) uczestniczyli głusi użytkownicy tego języka, będący wykładowcami Uniwersytetu Warszawskiego.

      Łatwiejszy dostęp do tekstów literackich

      Uczniowie z niepełnosprawnościami mający trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu często mają utrudniony dostęp do tekstów literackich. Barierę może stanowić w szczególności język utworów oraz ich charakter. Trudności powodują, że wielu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pozbawionych jest możliwości obcowania z kanonem literatury polskiej, a tym samym z dużym fragmentem kultury narodowej.

      Lektury dostępne mają za zadanie przeciwdziałać temu wykluczeniu. Wzbogacenie ich o filmy z tłumaczeniami migowymi stanowi znaczącą pomoc w pełnym i dokładnym zrozumieniu treści. Oprócz realizacji zadań szkolnych uczeń rozwija biegłość w zakresie języka polskiego oraz języka migowego.

      Pakiet materiałów

      Do każdej multimedialnej lektury powstał pakiet materiałów składający się z nagrań video z tłumaczeniem tekstu na polski języki migowy, tekstu łatwego do czytania (ETR), opracowania graficznego w formie komiksu, kart pracy, kart pracy z symbolami PCS (czyli znakami graficznymi obrazującymi pojęcia) oraz tablic komunikacyjnych z symbolami PCS.

      https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/lektury-dostepne--kolejne-materialy-udostepnione
    • Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

      20.03.2021 20:04

      Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

      REFERENT DS. FINANSOWO-KSIĘGOWYCH

       
    • Badanie ankietowe "Wpływu ekspozycji na ekrany urządzeń elektronicznych na zachowania prozdrowotne w wieku rozwojowym"

      20.03.2021 20:04

      Studenckie Koło Naukowe przy Klinice Pediatrii i Gastroenterologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie pod kierunkiem dr n. med. Pauliny Krawiec realizuje badania dotyczące „Wpływu ekspozycji na ekrany urządzeń elektronicznych na zachowania prozdrowotne w wieku rozwojowym”. Projekt ma charakter naukowy. Badanie ma na celu sprawdzenie wpływu czasu spędzonego przed ekranami urządzeń elektronicznych na parametry takie jak: masa ciała, wzrost, jakość i długość snu, aktywność fizyczna, nawyki żywieniowe. Badanie polega na anonimowym, dobrowolnym uzupełnieniu ankiety elektronicznej składającej się z krótkich, w większości, zamkniętych 45 pytań (czas wypełniania ankiety zajmie ok. 15 min.) https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfk_H5U8zKAeE8bIIEaED8F9aHXFFK6Jq9d476Ag6gr62XoXA/viewform?usp=sf_link

      Z poważaniem

      Teresa Misiuk

      Lubelski Kurator Oświaty